Τα μαθηματικά στο νηπιαγωγείο διδάσκονται μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες “Τα πρώτα μου μαθηματικά”. Μέσα από την εξάσκηση των δραστηριοτήτων και των μαθηματικών εννοιών το παιδί οδηγείται .
Από την αντίληψη του χώρου και την αντίληψη του χρόνου μέσα στον οποίο ζει και λειτουργεί, όπως και των στοιχείων που τον αποτελεί, προς τις συγκρίσεις και τις ομαδοποιήσεις αυτών των στοιχείων με σκοπό την επεξεργασία αρχικά ποιοτικών και αργότερα ποσοτικών συγκρίσεων και σχέσεων.
Οι ποιοτικές συγκρίσεις συμπεριλαμβάνουν όλες εκείνες τις ιδιότητες, χαρακτηριστικά και σχέσεις που γίνονται αντιληπτά με τις αισθήσεις, χωρίς παρεμβολή μέτρησης και αριθμών πχ ποια είναι πιο πολλά
Οι ποσοτικές συγκρίσεις συμπεριλαμβάνονται όλες εκείνες οι ιδιότητες, χαρακτηριστικά και σχέσεις που είναι δυνατόν να μετρηθούν πχ πόσα είναι τα αρκουδάκια; Είναι τρία
Τα μαθηματικά στο νηπιαγωγείο και η δημιουργία μαθηματικής σκέψης και μεθοδολογίας
Οι γονείς στην προσχολική ηλικία ενθαρρύνουν τα παιδιά για να μάθουν να κάνουν μαθηματικούς συλλογισμούς και να επεξεργάζονται τα δεδομένα.
Οι γονείς και ο παιδαγωγός κάνοντας τις κατάλληλες ερωτήσεις καθοδηγούν το παιδί ώστε να μπορεί.
Μπορεί να χρησιμοποιήσει:
Κάνουν καταγραφή περιγραφή και ταξινόμηση των ερωτημάτων και των δεδομένων τι σου ζητά η άσκηση- πρόβλημα ποια είναι τα δεδομένα σου .
Να ιεραρχήσει τις σκέψεις τους και τις ιδέες ώστε να εξηγήσουν τους τρόπους που χρησιμοποίησαν «πες μου ή δείξε πως το έκανες», «δοκίμασε να το παρουσιάσεις με τρόπο που θα το καταλάβουμε όλοι».
Κάνουν ερωτήσεις υπόθεσης << Αν >> ενθαρρύνουν το παιδί να κάνουν υποθέσεις
ή να δέχονται μια ιδέα για την οποία δεν έχουν αντίθετα επιχειρήματα «αννσυμβαίνει το α, τότε…» ή «τι θα συμβεί αν…»
Κάνουν ερωτήσεις αιτιολόγησης και επαλήθευσης.
Οι όποιες ενθαρρύνουν το παιδί να ελέγξουν την ορθότητα των επιχειρημάτων τους «γιατί είναι σωστό ή γιατί είναι λάθος;»
Κάνουν ρωτήσεις που ενθαρρύνουν τα παιδιά να αναζητήσουν μια κεντρική ιδέα σε ότι έκαναν.
Να την εκφράσουν ή να την παραστήσουν με ένα τρόπο «ποιό συμπερασμα μπορούμε να βγάλουμε..
ώστε να το θυμόμαστε…ή να το χρησιμοποιήσουμε αργότερα,..»
Τα μαθηματικά η συμβουλή του Ειδικού
Το κάθε παιδί για να μπορεί να εξασκηθεί στα προμαθηματικα θα πρέπει προηγούμενα να έχει κατακτήσει τις παραπάνω βασικές έννοιες.
Παιδιά που φοιτούν στο νηπιαγωγείο και δυσκολεύονται στην κατάκτηση των παραπάνω εννοιών .
Πιθανά να χρειάζονται να εξεταστούν με το ανιχνευτικό τεστ σχολικής ετοιμότητας α τεστ.
Ενημερωθείτε σχετικά με την σχολική ετοιμότατα και το Α΄ τεστ