Σχολικής Ετοιμότητας πότε είναι έτοιμο ένα παιδί
Σχολικής Ετοιμότητας πότε είναι έτοιμο ένα παιδί είναι ένα συχνό ερώτημα πολλών γονιών.
Που έχουν παιδί που φοιτά στο νηπιαγωγείο και θα πάει στην Α΄ δημοτικού.
Η σχολική ετοιμότητα έχει επτά βασικές κατηγορίες που το κάθε παιδί θα πρέπει να τις έχεα κατάκτηση πριν πάει στο σχολείο .
Η φυσική υγεία και η διατροφή: Είναι γνωστό ότι παιδιά με χρόνια νοσήματα ή Δυστροφία, κατά κανόνα έχουν αργό ρυθμό μάθησης.
Η γλωσσική επάρκεια: Σημαντικότατος παράγοντας σχολικής ετοιμότητας.
Αφορά ασφαλώς τον προφορικό λόγο και περιλαμβάνει
την ευκρίνεια ( καθαρότητα του του λόγου ), τη σωστή καθαρή άρθρωση των λέξεων
τον εμπλουτισμός του Λεξιλογίου
τη γνώση της σημασίας, ερμηνείας των λέξεων
τη σωστή χρήση της γραμματικής του σωστού συντακτικού στον προφορικό λόγο
την διήγηση αφήγηση περιγραφή συνέθεταν ιστοριών
Η φωνολογική επίγνωση και σχολική ετοιμότητα
Η φωνολογική επίγνωση Η ικανότητα του παιδιού να διακρίνει,
να ξεχωρίζει τα φωνήματα, δηλαδή τις συλλαβές,
να διακρίνει και να χειρίζεται σωστά τις μικρές φωνολογικές μονάδες (τα γράμματα) που αποτελούν τις λέξεις.
Αυτό στη πράξη σημαίνει ότι μπορεί να ταυτίζει τις συλλαβές των λέξεων με τα ηχητικά τους σύμβολα.
(να κατανοεί π.χ. ότι η λέξη γάτα αποτελείται από 2 φωνητικές μονάδες ή συλλαβές γα και τα,
που είναι διαφορετικές από τη λέξη γάλα που αποτελείται από παρόμοιες φωνητικές μονάδες, γα και λα.
Η κριτική ικανότητα: που εκφράζει την ικανότητα του παιδιού στην σκέψη και στο συλλογισμό.
Που θα το οδηγήσει στην επίλυση προβλημάτων, στην κατάκτηση της σύνθετης, αφαιρετικής σκέψης και τις γνωστικές ικανότητες.
Οπτικοκινητικός συντονισμός: είναι η ικανότητα αυτή που θα βοηθήσει το παιδί να μπορέσει να γράψει γράμματα και αριθμούς.
Για την κατάκτηση της γραφής χρειάζεται να έχει αναπτυχτεί η αναπτυξιακή ικανότητα και ο συντονισμός των ματιών και του χεριού.
Η οπτική αντίληψη: είναι αναγκαία για την αναγνώριση των σύμβολων και η διάκριση του σχήματος των γραμμάτων.
Σε συνδυασμό με την φωνολογική επίγνωση και τα δυο μαζί θα συμβάλουν και βοηθούν, ώστε να αναδυθεί ο συλλαβισμός.
Το βοηθάνε να κατανοήσει το νήπιο τη λειτουργία της ανάγνωσης. Τ
α περισσότερα παιδιά μπορούν να γράφουν το όνομά τους πριν αρχίσουν το σχολείο.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει απαραίτητα και ότι έμαθαν να γράφουν σωστά.
Η σωστή γραφή διέπετε από κανόνες που ωφελούν τα παιδιά να τους γνωρίζουν και να τους ακολουθούν από το νήπιο.
Η συναισθηματική ωριμότητα: απαραίτητη για την κοινωνική προσαρμογή στις νέες απαιτήσεις του περιβάλλοντος.
Η σχολική ζωή απαιτεί οργάνωση, ακολουθεί τους κανόνες της τάξης και συμμόρφωση σε κανόνες.
Έχει κατακτήσει το παιδί την ικανότητα αυτορρύθμισης των συναισθημάτων.
Ώστε να προσαρμόζει την συμπεριφορά του σύμφωνα με τις ανάγκες της τάξης και του σχολείου.
Η συγκέντρωση προσοχής και υπερκινητικότητα: Για να είναι έτοιμο το παιδί για το σχολείο θα πρέπει να έχει καλό επίπεδο προσοχής.
Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια επιδημιολογική έξαρση των παιδιών που παρουσιάζουν ΔΕΠ-Υ.
Τα νήπια που δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν γιατί παρουσιάζουν ελλειμματική προσοχή .
Είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι η ΔΕΠ-Υ επηρεάζει την σχολική τους ετοιμότητα και την μελλοντική τους μαθησιακή εξέλιξη.
Αν έχετε παιδί που φοιτά στο νηπιαγωγείο και θα πει στην Α΄ δημοτικού ζητήστε να κάνετε στο ανιχνευτικό τεστ σχολικής ετοιμότητας Α΄ΤΕΣΤ στο παιδί σας. Με αυτή την εξέταση θα είστε βέβαιοι ότι το παιδί σας είναι σχολικά έτοιμο για να παρακολουθήσει το δημοτικό σχολείο με ευκολία .
Παρακολουθήστε ένα σχετικό βίντεο με τα ωφελεί της σχολικής ετοιμότητας της Μονάδα Αναπτυξιακής Παιδιατρικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Το βρήκατε αυτό χρήσιμο
Ναι – όχι
Κλείστε μια συνάντηση για να κάνετε στο τεστ σχολικής ετοιμότητας τεστ στο παιδί σας .
Τι σκέπτεστε; Ρωτήστε μας σχετικά με το θέμα που σας απασχολεί.
Σχετικές αναφορές και βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία σχολική ετοιμότητα α΄ τεστ βιβλιογραφικές αναφορές
Βιβλιογραφία α τεστ Θωμαΐδου, Λ. & Μαντούδης Στ. 2006. Τεστ ΑΛΦΑ ατεστ , 2006.
http://edu gate.minedu.gov.gr/amea/Vivlio_PI/downloads/Vivlio_Ekp/kefalaia/2Eisagwgh.pdf
http://www.pi-schools.gr/download/lessons/drast_math_etoimotitas/vivlio_ekp/vivlio.pdf
https://apothetirio.teiep.gr/xmlui/bitstream/handle/123456789/616/lgt_2012083.pdf?sequence=1
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25818956/