Σχολική Ετοιμότητα τι πρέπει να γνωρίζω
Σχολική ετοιμότητα, τι πρέπει να γνωρίζω ώστε να είμαι σωστά ενημερωμένος.
Η σχολική αποτυχία και οι μαθησιακές δυσκολίες είναι ένα σοβαρό παιδικό πρόβλημα που χρειάζεται να αντιμετωπιστεί από την κοινωνία μας .
Ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης είναι η πρόληψη .
Για το λόγο αυτό δημιουργήθηκε από τον Σ. Μαντούδη Εργοθεραπευτή το ατεστ σχολικής ετοιμότητας.
Σκοπός του τεστ είναι να ενημερώσει τους γονείς πως μπορούν να προετοιμάσουν καλυτέρα το παιδί στου για την πρώτη δημοτικού και για το δημοτικό.
Σκοπός του τεστ είναι να βοηθήσει το νέο μαθητή να πάει σωστά προετοιμασμένος στο σχολείο μαθησιακά έτοιμος συναισθηματικά ώριμος .
Για κανένα λόγο δεν θεσμοθετήθηκε για να αποτρέψει την φοίτηση ενός νέου μαθητή για το σχολείο.
Η σχολική ετοιμότητα δεν ξεχωρίζει τα παιδιά σε πρώτης και δεύτερης κατηγορίας.
Αντίθετα θεσμοθετήθηκε για να βοηθήσει τα ίδια τα παιδιά με την οικογένεια τους αλλά και την πολιτεία και το σχολείο.
Να προετοιμάσουν όλοι πιο σωστά ώστε να αντιμετωπίσουν υπεύθυνα και οργανωμένα
τα παιδιά αυτά που πιθανά θα έχουν κάποιες ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.
Σχολική ετοιμότητα σημαίνει προετοιμάζω το παιδί μου υπεύθυνα για το σχολείο.
Σχολική ετοιμότητα σημαίνει κάνω ότι μπορώ (σαν γονιός και σαν κράτος)
Ώστε να εξαφανίσω στο παιδί μου την σχολική επιτυχία
Να βοηθήσω το παιδί μου έγκαιρα να είναι σχολικά έτοιμο και ικανό να ανταποκριθεί στο ρόλο του μαθητή.
«Το Παιδί δεν είναι έτοιμο για το σχολείο«
Όταν το παιδί δεν είναι σχολικά έτοιμο έχω πολλές επιλογές και πολλές δυνατότητες .
Ώστε να το βοηθήσω έγκαιρα και σωστά, αν δεν διαθέτει τις προϋποθέσεις που εξασφαλίζουν ομαλή πορεία μάθησης.
Τι κάνουμε σε αυτές τις περιπτώσεις σχολικής ανωριμότητας ;
Αν το παιδί μας παρουσιάζει χαμηλή επίδοση σε ένα η περισσότερους τομείς της σχολικής ετοιμότητας
Πρακτικά σημαίνει ότι το παιδί μας έχει δεξιότητες τουλάχιστον ένα χρόνο πίσω από την ηλικία του σε αυτούς τους τομείς της σχολικής ετοιμότητας.
Αυτή η αρχική διαπίστωση από μόνη της είναι πολύ σημαντική.
Γιατί μας ενημερώνει πριν ακόμα αρχίσει το παιδί το σχολείο ότι πρέπει να κάνουμε κάτι τώρα που είναι ακόμα νωρίς!
Στα παιδιά που εξεταστήκαν με το ανιχνευτικό τεστ σχολικής ετοιμότητας Α τεστ .
Βρεθήκαν να έχουν χαμηλές ικανότητες όπως γίνεται σε όλα τα ανιχνευτικά τεστ προτείνουμε.
Να γίνει πλήρη αναπτυξιακή εξέταση σε ένα αναπτυξιακό κέντρο.
Με αυτό τον τρόπο θα έχουμε μια δεύτερη γνώμη και θα επιβεβαιώσουμε την αρχική μας εκτίμηση και θα σιγουρευτούμε
Αν υπάρχει πραγματικά λόγος ανησυχίας.
Όταν επιβεβαιώσουμε το είδος αλλά και το μέγεθος των δυσκολιών
Στις περιπτώσεις που θα επιβεβαιωθεί η δυσκολία του παιδιού μας τότε ανάλογα με το είδος των αναγκών και το μέγεθος της δυσκολίας προτείνουμε
- Να προετοιμασθεί με την κατάλληλη αγωγή ή εκπαίδευση
- Ειδική εκπαίδευση σε ένα αναπτυξιακό κέντρο συνήθως με εργοθεραπεία, λογοθεραπεία, ειδική αγωγή
- Συμβουλευτική στους γονείς ώστε να κατανοήσουν τις δυσκολίες του παιδιού
- Να βοηθήσουν με την ενεργή συμμετοχή τους.
- Να γίνουν αμοιβαίες υποχωρήσεις και προσαρμογές από το σχολείο και την οικογένεια ώστε να διευκολυνθεί η μελλοντική φοίτηση του παιδιού.
Αναστολή της φοίτησης από την πρώτη δημοτικού:
Να δοθεί περισσότερος χρόνος στο παιδί να ωριμάσει αναπτυξιακά.
Ο χρόνος είναι πολύτιμος σύμμαχος της ωρίμανσης των παιδιών και στην σχολική ετοιμότητα.
Παιδιά που είναι γεννημένα στο τέλος του χρόνου και είναι τα μικρότερα σε ηλικία, μέσα στο τμήμα,
πολλές φορές χρειάζεται να τα αναστείλουμε ώστε μεγαλώνοντας να ωριμάσουν,
(για αυτό και πρόσφατα θεσμοθετήθηκε στη χώρα μας η έναρξη του σχολείου να γίνεται μετά το 6ο έτος της ηλικίας). Τους δίνουμε λοιπόν χρόνο.
Παρακολουθήστε ένα σχετικό βίντεο με την διοργάνωση του προκλητικού έλεγχου σχολικής ετοιμότητας Α τεστ στον δήμο Σπαρτής
Το βρήκατε αυτό χρήσιμο ;
Ναι – όχι
Κλείστε μια συνάντηση για να κάνετε το Α ΄ΤΕΣΤ σχολική ετοιμότητα στο παιδί σας .
Τι σκέπτεστε; Ρωτήστε μας σχετικά με το θέμα που σας απασχολεί.
Σχετικές αναφορές και βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία α΄ τεστ αναφορές
Βιβλιογραφία α τεστ Θωμαΐδου, Λ. & Μαντούδης Στ. 2006. Τεστ ΑΛΦΑ ατεστ , 2006.
http://edu gate.minedu.gov.gr/amea/Vivlio_PI/downloads/Vivlio_Ekp/kefalaia/2Eisagwgh.pdf
http://www.pi-schools.gr/download/lessons/drast_math_etoimotitas/vivlio_ekp/vivlio.pdf
https://apothetirio.teiep.gr/xmlui/bitstream/handle/123456789/616/lgt_2012083.pdf?sequence=1
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25818956/
https://europepmc.org/article/med/25818956