Οι προμαθηματικές δραστηριότητες στο νήπιο ,νηπιαγωγείο πρέπει να γίνονται μέσα από το παιχνίδι.
Είναι απλές και συγκεκριμένες για να γίνουν εύκολα κατανοητές από το παιδί.
Οι αριθμητικές έννοιες αρχίζουν με την συνειδητοποίηση της μονάδας σαν στοιχείο μέτρησης.
Είναι προσθετικές (βάζω ένα), αφαιρετικές (βγάζω ένα), και αρκετά αργότερα εισάγουμε έννοιες και δραστηριότητες πολλαπλασιαστικές και διαιρετικές.
Προμαθηματικές δραστηριότητες στο νήπιο νηπιαγωγείο τα παιδιά αποκτούν βασικές γνώσεις μαθηματικών .Μαθαίνουν τους αριθμούς να μετρούν προς τα πάνω και προς τα κάτω .Μαθαίνουν να κάνουν νοερά τις πρώτες στους μαθηματικές πράξεις πρόσθεση αφαίρεση μέσα από παιχνίδια και διασκεδαστικές δραστηριότητες. Προσαρμοσμένες στις ανάγκες και δυνατότητες της ηλικίας τους. Έτσι τα νήπια προετοιμάζονται για το Δημοτικό σχολείο ,και την πρώτη δημοτικού στα μαθηματικά.
Πως μαθαίνουμε την πρόσθεση και την αφαίρεση στα παιδιά προσχολικής ηλικίας
Για να γίνει αντιληπτή η αύξηση, πρέπει να υπάρχουν δύο όμοιες και ισοδύναμες ποσότητες ένα και ένα.
Όταν τα παιδιά διαπιστώσουν την διαφορά, παρακινούνται να την εξαλείψουν και να αποκαταστήσουν την ισότητα .
Ανάμεσα στις συγκρινόμενες άνισες ποσότητες, προσθέτοντας ή αφαιρώντας στοιχεία των ποσοτήτων που συγκρίνονται (δυο, βγάζω ένα).
Μ’ αυτό τον τρόπο τα παιδιά αποκτούν μια πρώτη έννοια της πρόσθεσης, της αφαίρεσης και της εξίσωσης.
Μετά την αναγνώριση ποσοτήτων και τη σύνδεσή τους με τους αριθμούς.
Οι πράξεις με τις ποσότητες αποτελούν το επόμενο βήμα στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης των παιδιών της προσχολικής ηλικίας.
Όταν μιλάμε για πράξεις με τις ποσότητες, αναφερόμαστε σε πρακτικές διαδικασίες όπου τα παιδιά βάζουν μαζί ομάδες αντικειμένων και υπολογίζουν το σύνολο.
Βγάζουν από μια ομάδα ένα μέρος, μοιράζουν κλπ. Οι διαδικασίες αυτές είναι συνηθισμένες και χρήσιμες στην καθημερινή ζωή.
Η συμβουλή του Ειδικού προμαθηματικές δραστηριότητες στο νήπιο νηπιαγωγείο
Μαθαίνοντας τις πράξεις στο Νηπιαγωγείο στοχεύουμε στο να τα προετοιμάσουμε και να τα εξασκήσουμε σε μια καινούργια δραστηριότητα,.
Η οποία τα βοηθάει να κατανοήσουν τη σημασία των «πράξεων» με τα σύνολα των αντικειμένων, δουλεύοντας όχι μόνο με τα ίδια, αλλά και με τους αριθμούς που εκφράζουν το πλήθος τους.
Έχουμε δηλαδή ένα πέρασμα από τον πραγματικό κόσμο των αντικειμένων στον συμβολικό κόσμο των αριθμών.
Παρακολουθήστε πως ένα παιδί από 18 μηνών μπορεί και μαθαίνει προμαθημτικές έννοιες με τα σχήματα.
Μαθαίνοντας Τα Σχήματα Σε Παιδιά 18 Μηνών Και Πάνω
Για να μάθετε περισσότερες δραστηριότητες για γονείς εγγραφείτε στο κανάλι μας στο YouTube Στέλιος Μαντούδης Αναπτυξιακός εργοθεραπευτής
Οι προμαθηματικές δεξιότητες αποτελούν βασική δεξιότητα της σχολικής ετοιμότητας .