Προετοιμάζοντας τα παιδιά για το νηπιαγωγείο στον συλλαβισμό και την ανάγνωση .Ο Στέλιος Μαντούδης αναπτυξιακός εργοθεραπευτής επισημαίνει.
Ότι κάθε παιδί που φοιτά στο νηπιαγωγείο θα πρέπει :
Πριν αρχίσει το σχολείο να είναι προετοιμασμένο και έτοιμο στο συλλαβισμό και στην ανάγνωση απλών λέξεων.
Είναι γεγονός ότι σήμερα όλα τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το γραπτό λόγο από πολύ νωρίς.
Πραγματικά τα σημερινά παιδιά έρχονται σε επαφή με έντυπα υλικά όπως :
εικονογραφημένα βιβλία, περιοδικά, παιδικά λεξικά, εφημερίδες
καθώς και με αφίσες, χάρτες,
συσκευασίες προϊόντων που αναγνωρίζουν από πολύ μικρή ηλικία
π.χ. κουτιά από γάλα, σακούλες από ζάχαρη ή αλεύρι κλπ.) στα οποία εικόνες και κείμενο συμπλέκονται για να μεταφέρουν το μήνυμα.
Εξασκούνται σε προ αναγνωστικές δεξιότητες στο νηπιαγωγείο μέσα από διαφορετικές δραστηριότητες.
Τα παιδιά ενθαρρύνονται και ενεργοποιούνται να κάνουν υποθέσεις γύρω από το τι είναι γραμμένο σε καθένα από αυτά.
Προετοιμάζοντας τα παιδιά για το νηπιαγωγείο στον συλλαβισμό και την ανάγνωση
Τα παιδιά «ακούν» κείμενα από βιβλία που τους διαβάζει ο παιδαγωγός, και οι γονείς .
Τους δείχνουν με το δάχτυλο που ακριβώς διαβάζει, διαβάζοντας σε κανονικό ρυθμό ανάγνωσης .
Χρωματίζοντας την φωνή του ανάλογα με το περιεχόμενο του κειμένου. Τ
ο βιβλίο ή το έντυπο που διαβάζετε κάθε φορά είναι στραμμένο προς τα παιδιά ώστε .
Να συνειδητοποιούν ότι αυτό που διαβάζετε είναι το κείμενο και όχι η εικόνα.
Τα παιδιά ενθαρρύνονται να παρεμβαίνουν κατά την ανάγνωση του κειμένου, κάνοντας υποθέσεις για τη συνέχεια και το τέλος της ιστορίας, σχόλια για τους χαρακτήρες κλπ.
Τα παιδιά αναγνωρίζουν τα διαλογικά μέρη σε κείμενα που τους διαβάζονται και επαναλαμβάνουν παρόμοιους διάλογους.
Κείμενα που αρέσουν στα παιδιά διαβάζονται από τον παιδαγωγό και τους γονείς κατ’επανάληψη όταν τα παιδιά το ζητούν.
Γεγονός που συχνά οδηγεί αβίαστα στην απομνημόνευση.
Τα έμμετρα κείμενα (π.χ. λαχνίσματα, ποιήματα) που έχουν παρηχήσεις και ομοιοκαταληξίες απομνημονεύονται εύκολα .
Τα βοηθούν τα παιδιά να συνειδητοποιούν, σταδιακά, στοιχεία της γλώσσας που συνδέονται με τον ιδιαίτερο και συλλαβικό χαρακτήρα της συμβάλλοντας έτσι στη φωνητική και συντακτική συνείδηση της γλώσσας.
Τα παιδιά απομνημονεύουν επίσης μικρούς ρόλους, τους οποίους δραματοποιούν στα πλαίσια σχολικών παραστάσεων.
Η σωστή κατάκτηση του συλλαβισμού και της προανάγνωσης αποτελεί σημαντικό δείκτη σχολικής ετοιμότητα .
Παιδιά που δυσκολεύονται να συνδυάσουν τους ήχους με τα γράμματα (φωνολογική ενημερότητα ) στον νηπιαγωγείο.
Ενδέχετε να παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες στο δημοτικό σχολείο .