Ποτέ μαθαίνει ένα παιδί να γραφεί είναι ένα ερώτημα που κάνουν οι γονείς .Ωστόσο στο από τον παιδικό σταθμό και μετά στο νήπιο το παιδί να γραφεί το όνομα του. Πραγματικά στο χώρο του νηπιαγωγείου υπάρχει «πίνακας αναφοράς» .
Στον οποίο είναι γραμμένα τα ονόματα των παιδιών δίπλα στις φωτογραφίες τους.
Τα παιδιά μπορούν να τον συμβουλεύονται προκειμένου να γράψουν το όνομά τους στις εργασίες τους.
Χωρίς όμως αυτό να επιβάλλεται, μας εξηγεί ο κ. Στέλιος Μαντούδης, Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής.
Τα παιδιά π.χ. ενθαρρύνονται να σημειώνουν, το όνομά τους ή τον τίτλο του βιβλίου που δανείστηκαν από τη βιβλιοθήκη.
Να γράφουν όπως μπορούν κάτω από τις ζωγραφιές τους, συμπληρώνοντας ή ερμηνεύοντας το νόημα της εικόνας
Να εκφράζονται δημιουργώντας κάρτες με ευχές, προσκλήσεις ή καταλόγους από πράγματα που θα έπρεπε να θυμηθούν.
Σε αυτή τους την προσπάθεια χρησιμοποιούν, αν θέλουν τους πίνακες αναφοράς που είτε είναι αναρτημένοι στους τοίχους του νηπιαγωγείου
Είτε αναρτώνται ανάλογα με τις αναπτυσσόμενες δραστηριότητες.
Το σημαντικό σ’ αυτό το στάδιο της ανάπτυξης είναι να συνειδητοποιούν τη χρησιμότητα του γραπτού λόγου
Αποκτούν κίνητρα για την κατάκτησή του.
Μαθαίνει ένα παιδί να γραφεί και ο ρόλος του παιδαγωγού
Ο παιδαγωγός αποδέχεται τα λάθη που κάνουν τα παιδιά .
Επιχειρώντας να γράψουν και τα αξιοποιεί στη μαθησιακή διαδικασία διώχνοντας το λάθος που έκανε και επισημαίνοντας το σωστό.
Ένας από τους κεντρικούς άξονες της προσέγγισης είναι ότι τα παιδιά οικοδομούν τη γνώση κάνοντας αναπόφευκτα λάθη κατά τη διαδικασία.
Λάθη όμως, που η συγκεκριμένη προσέγγιση μας επιτρέπει να τα δούμε ως εκφράσεις της προσπάθειάς τους να κατακτήσουν την γνώση.
Κατά συνέπεια είναι φυσικό αυτά τα λάθη, που συνδέονται με την αναπτυξιακή εξέλιξη των παιδιών, να γίνονται σ’ ένα βαθμό αποδεκτά.
Αποτελώντας παράλληλα σημείο εκκίνησης του σχεδιασμού της μαθησιακής διαδικασίας που μακροπρόθεσμα στοχεύει στο ξεπέρασμά τους.
Τα παιδιά, σε μικρές ομάδες, στο πλαίσιο ελκυστικών γι’ αυτά δραστηριοτήτων, υπαγορεύουν στον εκπαιδευτικό κείμενα που τα διαμορφώνουν συλλογικά
(π.χ. γράμματα, προσκλήσεις, καταλόγους, κανόνες παιχνιδιών, παραμύθια κ.ά).
Τα παιδιά ενθαρρύνονται να διορθώνουν και να αναθεωρούν κείμενα, χωρίς να τους επιβάλλεται η σωστή μεταβολή εκδοχή.
Σ’ αυτό το πλαίσιο ενθαρρύνονται να παίζουν με τη γλώσσα.
Ποτέ μαθαίνει ένα παιδί να γραφεί η συμβουλή του Ειδικού
Ποτέ δεν σβήνουμε και δεν μαλώνουμε.
Πάντα ενθαρρύνουμε και εξηγούμε ότι στο σχολείο ερχόμαστε για να μάθουμε και στην διαδικασία της μάθησης πολύ συχνά κάνουμε και λάθη.
Το πρόγραμμα της Γλώσσας για το νηπιαγωγείο στηρίζεται στην άποψη ότι :
Η γνώση και η γλώσσα οικοδομούνται σταδιακά, μέσα από επικοινωνιακές σχέσεις, υποστηρικτικού χαρακτήρα.
Οι δεξιότητες στην προγραφή και στην γραφή αποτελούν σημαντικό δείκτη σχολικής ετοιμότητα.
Παιδιά που δυσκολεύονται στην γραφή στο νηπιαγωγείο .
Ενδεχόμενος να παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες στο δημοτικό σχολείο .
Παρακολουθείστε ένα σχετικό βίντεο
Πώς Να Προετοιμάσετε Το Παιδί Σας Να Γράφει Γράμματα;
Διαβάστε, μιλήστε, κάντε ερωτήσεις
Εάν έχετε ερωτήσεις.
Για εξατομικευμένες συμβουλές μπορείτε να τηλεφωνήσετε στο κέντρο μας στο 2017488269
Αυτή η γραμμή επικοινωνίας είναι διαθέσιμη κάθε εργάσιμη μέρα