Παιδί 4 χρονών φυσιολογική ανάπτυξη ομιλίας ακόλουθη ορισμένα συγκεκριμένα σταδία .Ο λόγος, η ομιλία και τα πέντε γλωσσικά υποσυστήματα του που ένα παιδί 4 χρονών θα πρέπει να τα έχει κατακτήσει
Η ομιλία είναι μια σύνθετη ικανότητα που διέπεται από επιμέρους ικανότητες. Όλες μαζί αλληλοσυμπληρώνονται και συνεργάζονται ώστε το παιδί μας να μάθει να επεξεργάζεται την ομιλία σωστά.
Ο φωνολογικός τομέας της ομιλίας
- Το παιδί αναγνωρίζει φωνές και ήχους, μια λέξη που αρχίζει από – ξ -ξύλο
- Το παιδί αναγνωρίζει και διαφοροποιεί φωνές ανάλογα με το ύψος, το βάθος και την χροιά της φωνής
- Το παιδί αναγνωρίζει και διαφοροποιεί γλωσσικούς φθόγγους το –τσ- από το- στ- τσάπα, στάμνα
- Το παιδί αναγνωρίζει την ομοιοκαταληξία στις λέξεις μωράκι- γατάκι
- Το παιδί ασκείται στην προφορά των δύσκολων φθόγγων όπως σκουληκαντέρα
Σημασιολογικός τομέας ομιλίας
- Το παιδί καταλαβαίνει ότι οι λέξεις έχουν νόημα και σημασία
- Το παιδί μαθαίνει ονόματα (ουσιαστικά ), αντικειμένων και ζώων
- Το παιδί μαθαίνει επίθετα που αναφέρονται σε χαρακτηριστικά (χρώμα, σχήμα) αντικειμένων, ζώων και ανθρώπων
- Το παιδί μαθαίνει επιρρήματα (τοπικά εδώ, χρονικά χτες, τροπικά )
- Το παιδί μαθαίνει αριθμούς τακτικούς και απόλυτους, ένα, δυο, πρώτος δεύτερος
- Το παιδί μαθαίνει αντίθετες λέξεις και έννοιες, ιδέες, ανοιχτό, κλειστό, νέο παλαιό, ελευθερία, περιορισμός
- Το παιδί ταξινομεί αντικείμενα, ζώα της φάρμας και της ζούγκλας
Συντακτικό (τομέας του συντακτικού και της μορφολογίας)
- Το παιδί σχηματίζει ερωτηματικές προτάσεις τι, που, πως, πότε
- Το παιδί σχηματίζει αρνητικές προτάσεις
- Το παιδί σχηματίζει τον πληθυντικό με τον αριθμό επιθέτων
- Το παιδί χρησιμοποιεί συνδέσμους δηλαδή, ωστόσο, αφού, επειδή
- Το παιδί χρησιμοποιεί σωστά τους χρόνους των ρημάτων
- Το παιδί χρησιμοποιεί τις προσωπικές αντωνυμίες, εγώ, εσύ κλπ.
- Το παιδί περιγράφει αντικείμενα, λύση προβλημάτων κλπ.
- Το παιδί αφηγείται μια ιστορία με σειρά γεγονότων
- Το παιδί δημιουργεί δικές του ιστορίες
Πραγματολογικός τομέας ή τομέας της κοινωνικής επικοινωνίας
- Το παιδί γνωρίζει την κοινωνική επικοινωνία, με ποιο τρόπο να μιλήσει σε ένα φίλο και σε ένα δάσκαλο
- Το παιδί μπορεί να ακούσει, να καταλάβει ή να πει το ίδιο. Ένα υπονοούμενο μια μεταφορά τρέχει σαν λαγός η ένα ανέκδοτο
- Το παιδί μπορεί να αρχίσει και να διατηρήσει διάλογο αυθόρμητα
Παιδί 4 χρονών φυσιολογική ανάπτυξη ομιλίας η συμβουλή του Ειδικού
Ο λόγος είναι το σημαντικότερο βοήθημα για την σχολική επιτυχία ενός παιδιού.
Όλες οι επιστημονικές μελέτες συμφωνούν ότι τα παιδιά που παρουσιάζουν δυσκολίες σε ένα από τα παραπάνω υποσυστήματα του λόγου.
Πιθανά να παρουσιάσουν στο μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία στο δημοτικό σχολείο.
Η έγκαιρη διάγνωση και η λογοθεραπεία βοηθούν στην πρώιμη αντιμετώπιση.
Διαβάστε, μιλήστε!!!!
Όσο περισσότερα μαθαίνετε για το παιδί 4 χρονών φυσιολογική ανάπτυξη ομιλίας τόσο το καλύτερο.
Κάντε ερωτήσεις
Πιθανότατα θα έχετε πολλές ερωτήσεις.
Για εξατομικευμένες συμβουλές μπορείτε να τηλεφωνήσετε στο κέντρο μας στο 2017488269
Αυτή η γραμμή επικοινωνίας είναι διαθέσιμη κάθε εργάσιμη μέρα.
Διαβαστεί επίσης μπορεί να σας ενδιαφέρει
Εμπλουτισμός λεξιλογίου παιδιά 2-3 χρονών
Ανάπτυξη λεξιλογίου σε παιδιά 24-36 μηνών
Ανάπτυξη λόγου στα παιδιά 0-3 ετών
Αναπτυξιακά ορόσημα στον λόγο και ομιλία