Βασικά σημεία παιδί 4 6 ετών δε μιλάει καθαρά
Όταν το παιδί 4 6 ετών δε μιλάει καθαρά είναι ένα αναπτυξιακό πρόβλημα λόγου και ομιλίας που χρειάζεται να αντιμετωπιστεί με λογοθεραπεια .
Το παιδί σας μπορεί να μην έχει την απαραίτητη σχολική ετοιμότητα για να πάει στην Α δημοτικού
Το παιδί σας μπορεί να έχει μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία στο σχολειό .
Σε αυτήν τη σελίδα θα βρείτε:
Συμφώνα με τα σταδία ανάπτυξη του παιδιού γνωρίζουμε
Όσο μεγαλώνουν τα παιδιά, τόσο περισσότερο πρέπει να καθαρίζει και η άρθρωσή τους.
Ειδικά κατά τη φοίτησή τους στο νηπιαγωγείο πρέπει να γίνονται κατανοητά τόσο από τους παιδαγωγούς, όσο και από τους συμμαθητές τους.
Όταν παιδί 4- 6 ετών δε μιλάει καθαρά, όπως τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας τους. Ο Στέλιος Μαντούδης, αναπτυξιακός εργοθεραπευτής, αναφέρει ότι χρειάζεται λογοθεραπευτήκη αντιμετώπιση
Συχνά οι γονείς του παιδιού που δεν μιλά καθαρά
Οι γονείς το θεωρούν χαριτωμένο και είναι βέβαιοι ότι με τον καιρό θα φύγει από μόνο του. Τονίζουν μάλιστα, ότι τα παιδιά τους είναι πανέξυπνα και ότι απλά κάποιες φορές μπερδεύονται.
Το ερώτημα όμως είναι, αν πραγματικά πρόκειται για μία πρόσκαιρη και χαριτωμένη δυσκολία του παιδιού ή αν το παιδί παρουσιάζει Αρθρωτικές και Φωνολογικές διαταραχές.
Παιδί 4- 6 ετών που δε μιλάει καθαρά
Οι γονείς θα πρέπει να γνωρίζουν ότι υπάρχουν συγκεκριμένα στάδια κατάκτησης της φωνολογικής εξέλιξης, σε ποια ηλικία δηλαδή θα πρέπει το παιδί να λέει τον κάθε ήχο.
Συγκεκριμένα, το παιδί θα πρέπει να έχει κατακτήσει και να παράγει σωστά τους παρακάτω ήχους ανά ηλικία:
2,5 έως 3 ετών θα πρέπει να λέει λεξούλες με τους ήχους / μ, π, μπ, τ, κ, γκ/.
3 έως 3,5 ετών, προσθέτει τα / ντ, β, χ, γ/, ενώ σε ηλικία
3,5 έως 4 ετών, λέει ακόμα περισσότερους ήχους, όπως / φ, σ, ζ, λ/.
4 και 4,5 ετών, εμφανίζονται οι ήχοι /θ, δ/, κι από 4,5 έως 5.0 ετών έχουμε τα / τσ, τζ,/.
5 έως 6 ετώ ο ήχος /ρ/. Με αυτόν ολοκληρώνεται το φωνολογικό σύστημα.
Τι είναι τελικά η Αρθρωτική και τι η Φωνολογική διαταραχή;
Αρθρωτική διαταραχή έχει ένα παιδί που δεν προφέρει σωστά καθαρά .
Τους ήχους, σε λέξεις προτάσεις σε μια ηλικία όπου οι δυσκολίες αυτές θα έπρεπε να τις προφέρει καθαρά .
Δεν μπορεί να πει μεμονωμένα έναν ήχο, άρα ούτε τη λέξη που τον περιέχει.
Τι είναι η Φωνολογική διαταραχή;
Τι είναι , η φωνολογική διαταραχή αναφέρεται σε παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην αντίληψη και την επεξεργασία του ήχου. Το παιδί μπορεί να παράγει τον ήχο μεμονωμένα, όμως μέσα στη λέξη μπορεί να τον μπερδέψει με κάποιο άλλο.
Συχνά λαθη παιδιού με φωνολογική διαταραχή
Αντικαθιστά φωνήματα όπως φάλασσα αντί θάλασσα
Απλοποιεί τις συλλαβές για παράδειγμα -γάκι αντί για αλογάκι.
Αναδιπλασιάζει τις συλλαβές, για παράδειγμα. πιπί αντί για παπί
Μεταθέτει φωνήματα όπως κλούκα αντί για κούκλα.
Πότε το παιδί πρέπει να αρχίσει λογοθεραπεία;
Οι αρθρωτικές και φωνολογικές διαταραχές αντιμετωπίζονται με την παρέμβαση του λογοθεραπευτή.
Όσο πιο νωρίς ξεκινήσει τη θεραπεία το παιδί, τόσο πιο άμεσα είναι και τα αποτελέσματα.
Όταν βοηθήσετε το παιδί σας να μιλαει καθαρά προλαμβάνεται πιθανές μαθησιακές δυσκολίες και σχολική αποτυχία στο μέλλον .
Η γνώμη του ειδικού
Το παιδί πάει στην Α’ Δημοτικού πρέπει να μιλά καθαρά .Είναι πολύ σημαντικό όλες οι δυσκολίες να αντιμετωπιστούν από πριν .
Γιατί είναι επιστημονικά γνωστό ότι τα προβλήματα λόγου να επηρεάσουν την μαθησιακή επίδοση .
Συχνά παιδιά με προβλήματα λόγου έχουν μαθησιακές δυσκολίες