Μαθησιακές δυσκολίες στην αριθμητική μαθηματικά είναι μια συχνή μαθησιακή διαταραχή .Τα παιδιά στο δημοτικό σχολείο που έχουν ήδη κατακτήσει επιτυχώς τις μαθηματικές έννοιες.
Είναι τώρα σε θέση να εκτελέσουν μαθηματικές πράξεις και να προχωρήσουν στην επίλυση προβλημάτων.
Ένα μαθηματικό πρόβλημα προς επίλυση απεικονίζει μια πραγματικότητα .
Καθώς εμπνέεται από καθημερινές καταστάσεις στις οποίες ερχόμαστε αντιμέτωποι.
Σημαντικό ρόλο στην εκμάθηση παίζει η διαδικασία δραματοποίησης ενός προβλήματος με την μεταφορά του σε αληθινές καταστάσεις.
Το παιδί δεν πρέπει με κανένα τρόπο να αποστηθίζει χωρίς να κατανοεί αλλά θα πρέπει να καθοδηγήσουμε την δημιουργική του σκέψη,
Να προτρέψουμε την υποθετική του σκέψη και να ενισχύσουμε τις αυθόρμητες και αυτοσχέδιες σκέψεις του .
Bοηθώντας να τις μετατρέψουν στη μαθηματική γλώσσα.
Ενδείξεις για μαθησιακές δυσκολίες στην αριθμητική μαθηματικά δημοτικό σχολείο
Πως εκδηλώνονται σαν ανησυχητικά σημάδια μαθηματικών δυσκολιών:
Δυσκολίες διάκρισης αντιληπτικών μορφών
Για παράδειγμα, το παιδί δεν μπορεί να αντιληφθεί τις ποσοτικές πληροφορίες.
Που κρύβονται πίσω από τα σύμβολα των αριθμών
Μπορεί να αντιγράψουν λάθος κάποιο νούμερο ή να το γράψουν καθρεπτικά (3 αντί ε, 6 αντί 9, 12 αντί 21).
Αυτό οφείλεται στο ότι το παιδί δεν πετυχαίνει την αντιστοίχηση ανάμεσα στην αντιληπτική μορφή (αριθμό, γράμμα)
και την φωνολογική κωδικοποίηση (λέξη ή φωνή τρία)
Δυσκολίες διάκρισης μορφών-πλαισίων
Για παράδειγμα, το παιδί μπορεί να περνά από άσκηση σε άσκηση με το να τις αφήνει ανολοκλήρωτες
ή να χρησιμοποιεί άλλα στοιχεία από διπλανά στο τετράδιο του
ή να χρησιμοποιεί και τους αύξοντες αριθμούς στις εκφωνήσεις των ασκήσεων θεωρώντας τους πως είναι μέρος των υπολογισμών.
Δυσκολίες χώρο χρονικής οργάνωσης
Επηρεάζουν δεξιότητες που απαιτούνται για την επίλυση προβλημάτων και εκτέλεση πράξεων.
Για παράδειγμα, σε μια πρόσθεση το άθροισμα στη στήλη των μονάδων έστω ότι είναι 15, το παιδί μπορεί να μεταφέρει λάθος ψηφίο στην επόμενη στήλη.
Η συμβουλή του Ειδικού:
Γονείς που εντοπίζουν τα παραπάνω ανησυχητικά σημάδια
ή συμπτώματα θα πρέπει να απευθυνθούν σε ένα αναπτυξιακό κέντρο για μια εκτίμηση μαθηματικών δυσκολιών.