Μαθησιακές δυσκολίες και συναισθηματικές διαταραχές είναι δυο έννοες που συχνά συνδέονται μεταξύ τους.
Αρχικά να πούμε ότι τα παιδιά και οι έφηβοι που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες τις βιώνουν παρόμοια με τις «δυσκολίες ζωής» που βιώνει ένας ενήλικας. Αποζητούν να μην υπήρχαν σχολεία και μαθήματα σε τόσο έντονο βαθμό που πολύ συχνά αγγίζουν οριακά τις συναισθηματικές διαταραχές.
Η συνεχής σχολική αποτυχία, όποια κι αν είναι η αιτία της, προκαλεί έντονο ψυχικό πόνο.
Μαθησιακές δυσκολίες και συναισθηματικές διαταραχές Τα παιδιά και κυρίως οι έφηβοι νιώθουν ότι είναι στο περιθώριο.
Γιατί συχνά φοβούνται να μιλήσουν, να πουν την γνώμη τους μήπως και είναι λάθος και πολύ γίνονται στόχος πειραγμάτων και περιφρόνησης από συμμαθητές, δασκάλους και γονείς (Simpson 1979).
Η χρόνια πίεση τα οδηγεί σε έντονο συναίσθημα μοναξιάς (Malka 1984).
Κακή εικόνα εαυτού (Rosenthal 1973), μικρότερη «αντοχή στη ματαίωση» (Vassiliou 1982).
Έχουν τάσεις αυτοαπομόνωσης, που συνήθως γίνεται αποδεκτή, επειδή δεν «προκαλεί» το περιβάλλον, με αποτέλεσμα το παιδί να αποκόπτεται από οτιδήποτε αυτό «απειλή» ή του προκαλεί άγχος.
Δέχονται πολύ πιο έντονη κριτική από τους δασκάλους και τους γονείς. Χρειάζεται να απολογούνται δικαιολογώντας την αποτυχία τους (Bryan 1974b) και έχουν αισθήματα ανεπάρκειας, αδυναμίας και κατωτερότητας.
Ο συνδυασμός των παραπάνω διαμορφώνει μια προσωπικότητα με πολλά αισθήματα ανεπάρκειας και αρνητικής εικόνας εαυτού με αποτέλεσμα τη διαμόρφωση αρνητικής ταυτότητας.
Όλα αυτά τα ευρήματα επιβεβαιώνονται και από μελέτες οι οποίες αναδεικνύουν τη στενή σχέση ανάμεσα στην χαμηλή αυτοεκτίμηση και την αρνητική εικόνα εαυτού, με τις καταθλιπτικές διαταραχές στην εφηβεία (Αναγνωστόπουλος και Λαζαράτου 2001).
Παρακολουθήστε ένα σχετικό βίντεο για τις μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να σας ενδιαφέρει.
Δυσλεξία Και Μαθησιακές Δυσκολίες
Διαβάστε σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες και συναισθηματικές διαταραχές
Όσο περισσότερα μαθαίνετε για τις παρεμβάσεις και τις επιλογές σας τόσο το καλύτερο.
Mιλήστε, κάντε ερωτήσεις !!!!
Εάν το παιδί σας χρειάζεται να εξεταστεί από ειδικό πιθανότατα θα έχετε πολλές ερωτήσεις.
Για εξατομικευμένες συμβουλές μπορείτε να τηλεφωνήσετε στο κέντρο μας στο 2017488269
Αυτή η γραμμή επικοινωνίας είναι διαθέσιμη κάθε εργάσιμη μέρα
Επιστημονική επιμέλεια του άρθρου σχετικά
Στέλιος Μαντούδης, Αναπτυξιακός εργοθεραπευτής,
Διετέλεσε Επιστημονικός Συνεργάτης Μονάδας αναπτυξιακής παιδιατρικής
Β’ Παιδιατρική Πανεπιστημιακή Κλινική του Νοσοκομείου Αγλαΐα Κυριακού.