Μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς είναι δυο έννοες που συχνά συνδέονται μεταξύ τους. Αρχικά να πούμε ότι η μετεξέλιξη των προβλημάτων λόγου στην προσχολική ηλικία οδηγούν σε μαθησιακές δυσκολίες.
Πολλές μελέτες και διαφορετικών ειδικοτήτων ερευνητές υποστηρίζουν ότι με την είσοδο του παιδιού στο σχολείο.
Εκδηλώνονται μαθησιακές δυσκολίες ακόμη και από την Α’ δημοτικού.
Για αυτό τον λόγο η Ελληνική Παιδιατρική Εταιρεία συνιστά .
Όλα τα νήπια να ελέγχονται πριν από την έναρξη του δημοτικού μέσα από την Ανιχνευτική Δοκιμασία Σχολικής Ετοιμότητας Α’ Τεστ ( Σ. Μαντουδής 2007)
Εάν το παιδί σας δεν έχει διαγνωσμένο πρόβλημα, αλλά υποψιάζεστε ότι έχει κάποια διαταραχή στο συμπεριφορά, επικοινωνήστε για να γίνει αρχικά ψυχολογική αξιολόγηση και μαθησιακή αξιολόγηση θα σας δοθούν συμβουλές σχετικά με το τι πρέπει να κάνετε για να λύσετε το πρόβλημα. Με τη συνεργασία σας και την εμπιστοσύνη στον ειδικό ανάπτυξης , θα βοηθήσετε το παιδί σας να λύσει το πρόβλημα έγκαιρα.
Το πεδίο των μαθησιακών δυσκολιών και της συνύπαρξής τους με άλλες διαταραχές και ειδικότερα διαταραχές συμπεριφοράς έχει ακόμη πιο πολλά ερευνητικά δεδομένα.
Οι μαθησιακές διαταραχές θεωρείται ότι αποτελούν την αρχή ενός συνεχούς ψυχικών διαταραχών, που ακολουθούν το άτομο σε όλη του τη ζωή και έχουν συσχετιστεί με ένα ευρύ φάσμα διαταραχών.
Ο Rutter et al (1981) σε έρευνες του, βρήκε, ότι 1 στα 3 των παιδιών με ειδική καθυστέρηση της ανάγνωσης παρουσίαζε διαταραχές συμπεριφοράς .
Και ότι το 1 στα 3 των παιδιών με διαταραχές συμπεριφοράς παρουσίαζε καθυστέρηση της ανάγνωσης.
Επίσης η χρόνια συναισθηματική πίεση που βιώνουν μπορεί να αυξήσει την συχνότητα εμφάνισης παραπτωματικών συμπεριφορών
ψεύδη, μικροκλοπές, χρήση ουσιών, συμμετοχή σε συμμορίες, εγκατάλειψη σχολείου και συναισθηματική αστάθεια). (Αναγνωστόπουλος 2001).
Πολύ συχνά συνυπάρχει και ασταθές ένα χαοτικό οικογενειακό πλαίσιο που αδυνατεί να καλύψει τις συναισθηματικές ανάγκες του παιδιού.
Εύκολα αυτό μπορεί να παρουσιάσει παραπτωματική συμπεριφορά.
Από τα παραπάνω μπορούμε να υποθέσουμε ότι με την κακή του συμπεριφορά το παιδί προσπαθεί να κερδίσει μια θέση και την αξία του, που δεν του αναγνωρίστηκε στο σχολικό περιβάλλον (Αναγνωστόπουλος 1993).
Παρακολουθήστε ένα σχετικό βίντεο για τις μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να σας ενδιαφέρει.
Διαβάστε σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς
Στέλιος Μαντούδης: Μαθησιακές δυσκολίες; Ανακαλύψτε τις. Αντιμετωπίστε τις!
Όσο περισσότερα μαθαίνετε για τις παρεμβάσεις και τις επιλογές σας τόσο το καλύτερο.
Μιλήστε, κάντε ερωτήσεις
Εάν το παιδί σας χρειάζεται να εξεταστεί από ψυχολόγο πιθανότατα θα έχετε πολλές ερωτήσεις.
Για εξατομικευμένες συμβουλές μπορείτε να τηλεφωνήσετε στο κέντρο μας στο 2017488269
Αυτή η γραμμή επικοινωνίας είναι διαθέσιμη κάθε εργάσιμη μέρα