Μαθησιακές δυσκοίλιες και παιδική δυσπραξία λόγου
Μαθησιακές δυσκοίλιες και παιδική δυσπραξία λόγου πως συνδέονται οι νοητικές ικανότητες των παιδιών και τις μαθησιακές δυσκολίες στο σχολείο .
Έχει διαπιστωθεί ότι κάποιες γνωστικές δυσλειτουργίες, όπως
φτωχή ακουστική μνήμη
δυσκολία στις αλληλουχίες
δυσκολία μετάβασης σε διαφορετικού είδους ερεθίσματα
οπτικά, ακουστικά και προβλήματα επιλεκτικής προσοχής (Stackhouse, 1992).
Σύμφωνα με πολυάριθμες μελέτες κατέληξαν στη διαπίστωση ότι.
Οι νευροκινητικές δυσχέρειες της παιδικής δυσπραξίας έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας και της κατάκτησης της έκφρασης του λόγου .
Στα συμπτώματα αυτής της γλωσσικής καθυστέρησης περιλαμβάνονται:
ιστορικό καθυστέρησης γλωσσικής ανάπτυξης
καθυστέρηση στον δεκτικό και εκφραστικό λόγο
καλύτερη λεκτική κατανόηση σε σχέση με τη λεκτική έκφραση
έλλειψη φωνολογικής επίγνωσης
περιορισμένη χρήση σύνταξης και διαταραγμένη λεκτική ανάπτυξη ( asha Stackouse, 1992· McAfee & Shipley, 2013).
Επίσης, τα παιδιά με παιδική δυσπραξία λόγου CAS στο σχολειό .
Παρουσιάζουν δυσκολίες στην κατάκτηση στη μάθηση της ανάγνωσης και της γραφής,
παρόμοιες με αυτές που αντιμετωπίζουν στον προφορικό λόγο.
Δηλαδή, δυσκολία στην ανάκληση των λέξεων από τη μνήμη,
δυσκολία τοποθέτησης των γραμμάτων σε ακολουθία προκειμένου να σχηματίσουν λέξεις
Καθώς επίσης να τοποθετήσουν τις λέξεις σε ακολουθία προκειμένου να συντάξουν προτάσεις με σημασιολογικό περιεχόμενο (McAfee & Shipley, 2013).
Είναι σημαντικό και θα πρέπει να επισημανθεί ότι, η θεώρηση της δυσπραξίας λόγου τόσο σε ενήλικες όσο και σε παιδία, ως μιας αμιγώς κινητικής διαταραχής της ομιλίας έχει αμφισβητηθεί από αρκετούς ερευνητές (Guyette & Diedrich, 1981· Shriberg, Aram & Kwiatkowski, 1997),
Για το λόγο ότι τα συμπτώματα της συνοδεύονται και από άλλα φωνολογικά και γλωσσικά προβλήματα (Marquardt, Sussman & Davis, 2001).
Μέχρι και σήμερα λοιπόν, παραμένει ανοιχτό το θέμα του αν η παιδική δυσπραξία λόγου συνιστά μια αμιγώς κινητική διαταραχή ή είναι μια διαταραχή της γλωσσικής επεξεργασίας (Νικολόπουλος, 2008).
Για αυτό το λόγο χρειάζεται μια λεπτομερή αναπτυξιακή εξέταση σε ένα αναπτυξιακό κέντρο.
Τα παιδιά που παρουσιάζουν τα παραπάνω συμπτώματα θα χρειαστεί να γίνουν.
Εξειδικευμένα τεστ λόγου και ομιλίας και μετά τα πρώτα αποτελέσματα αυτής της εξέτασης αν είναι στο σχολείο να γίνει λεπτομερή μαθησιακή εκτίμηση.
Πολύ συχνά όμως χρειάζεται να την αντιμετωπίσουμε κάνοντας παράλληλα εργοθεραπεία και λογοθεραπεία.