Καθυστέρηση λόγου επίπτωσης στο παιδί στην συναισθηματική και μαθησιακή εξέλιξη του είναι πολλές .
Τι πρέπει να γνωρίζω για την καθυστέρηση λόγου επίπτωσης στο παιδί
Αρκετοί γονείς νομίζουν λανθασμένα ότι ένα το παιδί .Που παρουσίασε καθυστέρηση στην έναρξη του λόγου του αντί για 18 μηνών .
Ξεκίνησαν να μιλούν μεταξύ 28 και 30 μηνών διαπιστώθηκε σε έρευνα ότι στην συνέχεια δεν κατακτούν τον λόγο όμοια με ένα παιδί που μίλησε κανονικά.
Σε μελέτες που έχουν γίνει φαίνεται ότι μόνο 1 στα 5 παιδιά που παρουσίασαν καθυστέρηση στην έναρξη του λόγου άργησαν να μιλήσουν.
Όταν εξετάστηκαν στα 4 και 5 χρόνια δεν είχαν αντίστοιχο λόγο για την ηλικία τους, δηλαδή λόγο 4 η 5 χρονών αντίστοιχα.
Οι λογοθεραπευτές υποστηρίζουν ότι αυτός είναι ένας πιθανός παράγοντας που οδηγεί τα παιδιά μελλοντικά σε μαθησιακές δυσκολίες στο σχολείο.
Το παιδί στο τέλος των 3 χρόνων, μας εξηγεί ο κ. Στέλιος Μαντούδης, Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής.
Πρέπει να έχει κατακτήσει σχεδόν ολόκληρο το φωνολογικό σύστημα, δηλαδή να έχει σχεδόν καθαρή ομιλία και όχι μωρουδίστικη .
Ώστε να είναι απόλυτα κατανοητό από τρίτους .
Αλλά και να μπορεί να επαναλάβει μια μεγάλη πρόταση με αρκετά σύμφωνα όπως «ο πυροσβέστης έσβησε την φωτιά».
Ένα σημαντικό μέρος του σημασιολογικού συστήματος και το μεγαλύτερο μέρος του συντακτικού και της μορφολογίας (Τζουριάδου 1994) .
Δηλαδή οι προτάσεις που σχηματίζει να είναι συντακτικά σωστές, να λέει στο σπίτι αντί του σπίτι και το περιεχόμενο των προτάσεων να είναι και αυτό σωστό
Στην επικοινωνίας, κατά την ηλικία 3-5 χρονών στο λόγο, το παιδί αποκτά όλο και περισσότερο συνείδηση των πρακτικών κανόνων της γλώσσας,
Αυτό που ονομάζουν οι λογοθεραπευτές πραγματολογία.
Δηλαδή των κανόνων που καθορίζουν το πότε πρέπει να μιλά και πως ανάλογα με την περίσταση.
Τι πρέπει να λέει και σε ποιον πρέπει να απευθύνεται, ώστε να μπορεί να επικοινωνήσει αποτελεσματικότερα.
Οι λογοπεδικοί υποστηρίζουν ότι ακόμα και στα 3 χρόνια .
Τα παιδιά διαθέτουν τρόπους και στρατηγικές για να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες κατανόησης .
Μαθαίνουν να τις χρησιμοποιούν κατάλληλα, για να λύνουν διάφορα προβλήματα επικοινωνίας.
Σε ηλικία 5 χρονών οι προτάσεις των παιδιών είναι σχεδόν σωστές συντακτικά και γραμματικά .
Ενώ οι λέξεις που χρησιμοποιούν στον προφορικό τους λόγο ανέρχονται σε δύο χιλιάδες πεντακόσιες περίπου λέξεις (Πόρποδας 1984)
Η συμβουλή του Ειδικού
Νεότερες έρευνες σε αντίθεση με παλαιότερες έδειξαν ότι τα παιδιά των 3-5 ετών έχουν πολύ μεγαλύτερη ικανότητα επικοινωνίας από ότι πιστευόταν.
Επίσης η έλλειψη των παραπάνω παραγόντων του λόγου σε ένα παιδί μπορεί να σημαίνει
διαταραχή στο λόγο ή διαταραχή στην επικοινωνία,
παθήσεις που μπορεί να συνδέονται με τον αυτισμό
ή με τις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές ΔΑΔ.
Διαβάστε, μιλήστε καθυστέρηση λόγου επίπτωσης στο παιδί
Όσο περισσότερα μαθαίνετε για την φυσιολογική ανάπτυξη του λογού και της ομιλίας τόσο το καλύτερο!!!
Κάντε ερωτήσεις σχετικά με την καθυστέρηση λόγου επίπτωσης στο παιδί
Εάν υποψιάζεστε ότι παιδί σας χρειάζεται να εξεταστεί από αναπτυξιολόγο πιθανότατα θα έχετε πολλές ερωτήσεις.
Για εξατομικευμένες συμβουλές μπορείτε να τηλεφωνήσετε στο κέντρο μας στο 2017488269
Αυτή η γραμμή επικοινωνίας είναι διαθέσιμη κάθε εργάσιμη μέρα
Επιστημονική επιμέλεια του άρθρου σχετικά με την φυσιολογική ανάπτυξη του λόγου
Στέλιος Μαντούδης, Αναπτυξιακός εργοθεραπευτής, διατέλεσε
Επιστημονικός συνεργάτης Μονάδας αναπτυξιακής παιδιατρικής
Στην Β ’ παιδιατρική πανεπιστημιακή κλινική του νοσοκομείου Αγλαΐα Κυριακού.