Διαφορές καθυστέρησης λόγου και δυσπραξίας λόγου
Διαφορές καθυστέρησης λόγου και δυσπραξίας λόγου η παιδική δυσπραξία λόγου διαφέρει.
Από την καθυστέρηση του λόγου, στην οποία ένα παιδί ακολουθεί την «τυπική» πορεία της ανάπτυξης του λόγου, αλλά με πιο αργούς ρυθμούς.
Εκτός από τις καθυστερήσεις στην επίτευξη αναπτυξιακών ορόσημων, τα παιδιά με υποψία CAS, μπορεί να ακολουθούν ιδιοσυγκρασιακή αναπτυξιακή πορεία. Για το λόγο αυτό, η αναφορά σε τυπικά ορόσημα μπορεί να είναι χρήσιμη για τη διάγνωση
Δηλαδή, άτυπα προφίλ μπορεί να είναι ενδεικτικά της παιδικής απραξίας λόγου) (Skinder- Meredith, 2001· ASHA, 2007).
Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ νευρογενή τραυλισμού έναντι παιδικής δυσπραξίας λόγου
Η διστακτικότητα, οι επαναλήψεις και οι παρατάσεις των ήχων και των συλλαβών που παρατηρούνται στο νευρογενή τραυλισμό.
Μπορούν να εμφανιστούν και στην δυσπραξία λόγου.
Αυτές οι δυσχέρειες ενδεχομένως, να αντικατοπτρίζουν τις προσπάθειες πιστοποίησης ή επανάληψης των αρθρωτικών στόχων ή κινήσεων.
Πιθανώς να συνδέονται με προσπάθειες αναζήτησης και ψηλάφησης του στόχου που είναι χαρακτηριστικά της δυσπραξίας λόγου.
Όταν λοιπόν, οι δυσχέρειες αυτές αντανακλούν αντιρροπιστικές προσπάθειες για να διορθώσουν λάθη ήχου ή κίνησης,
θεωρούνται χαρακτηριστικά της απραξίας λόγου και όχι του νευρογενούς τραυλισμού (Duffy, 2012).
Η διάγνωση της παιδικής απραξία του λόγου (CAS) πραγματοποιείται κατά κύριο λόγο από έναν έμπειρο αλλά και εξειδικευμένο λογοθεραπευτή ή λογοπαθολόγο.
Είναι προτιμότερο να γίνει σε ένα αναπτυξιακό κέντρο διότι η διαφορική διάγνωση δεν είναι τόσο απλή διαδικασία.
Σε ένα αναπτυξιακό κέντρο υπάρχει η διεπιστημονική ομάδα η οποία είναι σε θέση να πραγματοποιήσει ένα πλήρη έλεγχο των δυσκολιών
Από κοινού να αποφασιστεί η διάγνωση αλλά και να προταθεί το καταλληλότερο θεραπευτική προσέγγιση για την συγκεκριμένη περίπτωση.
Η παιδική δυσπαραξία λόγου είναι μια κινητική διαταραχή ομιλίας που δυσκολεύει τα παιδιά να μιλήσουν.
Τα παιδιά με τη διάγνωση δυσπαραξίας του λόγου γενικά έχουν καλή κατανόηση της γλώσσας και ξέρουν τι θέλουν να πουν.
Τα παιδιά με δυσπαραξία στο λόγο δυσκολεύονται να μάθουν ή να πραγματοποιήσουν τις πολύπλοκες κινήσεις που αποτελούν το υπόβαθρο της ομιλίας.