Η αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού 5-12 ετών ή αλλιώς f 82
Ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές της κινητικής λειτουργίας
(σύμφωνα με τη στατιστική ταξινόμηση των Νόσων και των Σχετικών Προβλημάτων Υγείας ICD-10)
Προκαλεί προβλήματα στην κίνηση και το συντονισμό.
Η διαταραχή κινητικού συντονισμού δυσκολεύει τα παιδιά να μετακινούν το σώμα τους για να εκτελούν με ακρίβεια καθημερινές δραστηριότητες.
Εάν πιστεύετε ότι το παιδί σας έχει διαταραχή κινητικού συντονισμού, επικοινωνήστε με ένα αναπτυξιακό κέντρο και μιλήστε με έναν ειδικό.
Η έγκαιρη θεραπευτική αντιμετώπιση μπορεί να σας βοηθήσει τόσο στις κινητικές ικανότητες, όσο και στις συναισθηματικές.
Πιθανώς να προλάβετε δυσκολίες που αφορούν την προσαρμογή στο σχολείο, τη σχολική επίδοση και μάθηση.
Αλλά και συναισθηματικά ζητήματα που αφορούν την κοινωνικοποίηση του παιδιού σας.
Σχετικά με την αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού
Ο όρος αναπτυξιακή διαταραχή του κινητικού συντονισμού αναφέρεται στο παιδί που παρουσιάζει σοβαρή μειονεξία στην ανάπτυξη του συντονισμού των κινήσεών του.
Σύμφωνα με τη χρονολογική ηλικία του, η οποία μειονεξία εμποδίζει την καθημερινή λειτουργικότητα του παιδιού και τη σχολική του επίδοση αργότερα,
Και δεν αποδίδεται σε γνωστούς βιολογικούς ή περιβαλλοντικούς παράγοντες.
Το παιδί με Αναπτυξιακή Διαταραχή Κινητικού Συντονισμού δυσκολεύεται να αντιληφθεί
Πως μπορεί να λειτουργήσει το σώμα του στο φυσικό περιβάλλον, να σχεδιάσει και να οργανώσει τις κινήσεις του.
Η Αναπτυξιακή Διαταραχή Κινητικού Συντονισμού έχει επίδραση στους τομείς της αδρής κινητικότητας
και του συντονισμού των αδρών κινήσεων, της λεπτής κινητικότητας, καθώς και σε συναισθηματικές λειτουργίες, όπως η συγκέντρωση και η αυτοεκτίμηση.
Τα παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού είναι εξίσου έξυπνα με άλλα άτομα.
Αλλά η αδεξιότητα και το πρόβλημα με τις καθημερινές σωματικές δραστηριότητες μπορούν να επηρεάσουν την αυτοεκτίμηση των παιδιών
Την ικανότητα να συνεργάζονται με τους συμμαθητές για την ολοκλήρωση μιας σχολικής εργασίας.
Τα παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή του κινητικού συντονισμού αποτελούν μια ετερογενή ομάδα .
Με συμπτώματα νευροαναπτυξιακών και γνωστικών λειτουργιών, αλλά και συνοδά ψυχολογικά και συναισθηματικά προβλήματα.
Η διαταραχή κινητικού συντονισμού επηρεάζει το 5-6% των παιδιών και είναι μια δια βίου κατάσταση.
Μπορεί να ακούσετε άτομα που χρησιμοποιούν τον όρο «δυσπραξία», καθώς και όρους όπως διαταραχή κινητικού συντονισμού.
Η δυσπραξία σημαίνει δυσκολία στην κίνηση. Είναι ένα σύμπτωμα της διαταραχής κινητικού συντονισμού, αλλά δεν είναι το ίδιο.
Ποια είναι συμπτώματα της αναπτυξιακής διαταραχής κινητικού συντονισμού 5-14 ετών ;
Τα παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού μπορεί να έχουν δυσκολίες:
Στην οργάνωση των αδρών και λεπτών κινήσεων, όσο και στην εκμάθηση σύνθετων κινητικών δεξιοτήτων (να παίξουν μπάλα, ρακέτες).
Δε διαθέτουν καλή ισορροπία, σταθερότητα και ευστάθεια,
Περπατούν αδέξια, δυσκολεύονται να κάνουν κουτσό
Nα παίξουν μπάλα, να κάνουν άλματα και γενικά δεν παίζουν παιχνίδια που απαιτούν συγχρονισμό κινήσεων, ακρίβεια, ρυθμό.
Στην οργάνωση των λεπτών κινήσεων των χεριών, όπως κούμπωμα /ξεκούμπωμα, φαγητό με πιρούνι ή κουτάλι, χρήση μολυβιού και ψαλιδιού.
Παρουσιάζουν, επίσης, σημαντικές δυσκολίες, ενώ διαταραχές στην οπτική μνήμη και αντίληψη, στο χρονικό προσανατολισμό.
Στην οργάνωση του χώρου και στην οπτική διάκριση μεγέθους, σχήματος και χρώματος διαπιστώνονται, αρκετές φορές.
Μπορεί επίσης να έχουν δυσκολία:
Προβλήματα στην ομιλία και συγκεκριμένα στην άρθρωση – φωνολογία (καθαρότητα στο λόγο) κυρίως σε παιδιά προσχολικής ηλικίας που φοιτούν στο νήπιο.
Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής ΔΕΠ-Υ, υπερκινητικότητα και παρορμητικότητα, δυσκολίες στη συγκέντρωση προσοχής.
Συναισθηματικές δυσκολίες.
Τα παιδιά αυτά παρουσιάζουν χαμηλή αυτοεκτίμηση και απομονώνονται κοινωνικά εξαιτίας της κινητικής τους αδεξιότητας
που τα αποκλείει από αθλητικές δραστηριότητες, αλλά και από τις ομάδες με τους συμμαθητές και συνομηλίκους τους.
Ανησυχητικά σημάδια της διαταραχής κινητικού συντονισμού μπορεί να είναι:
Η κακή ισορροπία- για παράδειγμα, πτώση.
Οι αδέξιες κινήσεις μέσα στο χώρο και στην καθημερινή μετακίνησή του- για παράδειγμα.
Ενα παιδί μπορεί να σκοντάφτει συχνά και να πέφτει πάνω σε έπιπλα.
Στο σχολείο έχει ακατάστατη δυσγραφική γραφή.
Παρουσιάζει εύκολα σωματική κόπωση- για παράδειγμα, ένας σύντομος περίπατος στη γειτονιά για ψώνια μπορεί να το κουράσει.
Τα παιδιά με διαταραχή κινητικού συντονισμού ενδέχεται επίσης να αποφεύγουν δραστηριότητες
Που απαιτούν λεπτή κινητικότητα ή συντονισμό δακτύλων, όπως το ντύσιμο, το κούμπωμα κουμπιών, το δέσιμο κορδονιών.
Εάν ανησυχείτε ότι το παιδί σας εμφανίζει σημάδια διαταραχής κινητικού συντονισμού.
Είναι καλή ιδέα να μιλήσετε με ένα αναπτυξιακό κέντρο
Να κλείσετε μια συνάντηση με έναν εργοθεραπευτή για αξιολόγηση του παιδιού σας.
Διάγνωση διαταραχής κινητικού συντονισμού
Ο παιδίατρός σας συνήθως δεν μπορεί να κάνει αξιολόγηση και διάγνωση.
Συνήθως, οι πρώτοι που αντιλαμβάνονται ότι κάτι δεν πάει καλά είναι οι παιδαγωγοί στο νηπιαγωγείο του παιδιού σας.
Αυτοί γνωρίζουν τι μπορεί να κάνει ένα νήπιο σε αυτή την ηλικία και βλέπουν ότι το παιδί σας δυσκολεύεται ή αποφεύγει κάτι σε σχέση με τους συνομηλίκους του.
Η διάγνωση και εκτίμηση των δυσκολιών γίνεται σε ένα αναπτυξιακό κέντρο με διεπιστημονική συνεργασία, που μπορεί να περιλαμβάνει πολλές ειδικότητες, όπως παιδοψυχίατρος, αναπτυξιολόγος, εργοθεραπευτής, δάσκαλος ειδικής αγωγής κ.α.
Οι εργοθεραπευτές είναι οι αρμόδιοι να εκτιμούν τη διαταραχή κινητικού συντονισμού αξιολογώντας τις κινητικές δεξιότητες του παιδιού σας, αλλά και τη λειτουργικότητα.
Πως δηλαδή αυτές οι δεξιότητες επηρεάζουν την καθημερινή ζωή του παιδιού σας.
Μπορεί επίσης να κάνουν έναν πλήρη αναπτυξιακό έλεγχο για να αποκλείσουν άλλες αιτίες,
Συννοσηρότητα που σχετίζεται με τη διαταραχή κινητικού συντονισμού.
Πολύ συχνά, συναντάμε παιδιά με διαταραχή κινητικού συντονισμού μαζί με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής ΔΕΠ-Υ.
Η διάγνωση της διαταραχής κινητικού συντονισμού μπορεί να περιλαμβάνει:
Συνεντεύξεις με τους γονείς του παιδιού, καταγραφή του αιτήματος, δηλαδή ποιοι λόγοι σας ανησύχησαν και ζητήσατε τη βοήθεια του ειδικού.
Λαμβάνεται υπόψιν, αν υπάρχει, ενημερωτικό σημείωμα ή σύσταση από τον παιδαγωγό στο σχολείο, που να περιγράφει τις δυσκολίες του παιδιού σας μέσα στην τάξη.
Για τη διάγνωση της διαταραχής αυτής απαραίτητη είναι η κλινική εξέταση του παιδιού,
Που βασίζεται στην παρατήρηση του παιδιού, τόσο κατά τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού του, όσο και της συμμετοχής του σε δομημένες δραστηριότητες.
Επίσης, απαραίτητη είναι και η συλλογή στοιχείων σχετικών με το
Αναπτυξιακό και ιατρικό ιστορικό του παιδιού, το οικογενειακό του περιβάλλον,το σχολικό του πλαίσιο, αλλά και στοιχείων για την ψυχοκοινωνική του κατάσταση.
Για τη διάγνωση της διαταραχής αυτής απαραίτητη είναι η χρήση έγκυρων και αξιόπιστων αξιολογικών εργαλείων (τεστ),
Για τη διερεύνηση επιμέρους νευρο-αναπτυξιακών/ αισθητηριο-κινητικών παραμέτρων.
Διάγνωση διαταραχής κινητικού συντονισμού σε νήπια 4 ετών
Μπορεί να είναι πιο δύσκολο να διαγνωστεί διαταραχή κινητικού συντονισμού σε νήπια κάτω των τεσσάρων ετών.
Επειδή οι δεξιότητες κίνησης ωριμάζουν και ο ρυθμός ανάπτυξης είναι διαφορετικός σε κάθε παιδί.
Εάν το παιδί σας είναι κάτω των τεσσάρων ετών και ανησυχείτε για τις κινητικές του δεξιότητες.
Μπορείτε να κάνετε μια αναπτυξιακή εκτίμηση με το αναπτυξιακό check up plus.
Η συγκεκριμένη εξέταση θα σας βοηθήσει να καταλάβετε αν υπάρχουν λόγοι ανησυχίας σχετικά με το παιδί σας.
Θεραπεία για παιδιά με διαταραχή κινητικού συντονισμού
Δεν υπάρχει πλήρως αποτελεσματική θεραπεία για τη διαταραχή κινητικού συντονισμού.
Αλλά υπάρχουν θεραπευτικά προγράμματα αποκατάστασης που μπορεί να βοηθήσουν το παιδί σας να βελτιώσει τις επιδόσεις του
Να μειωθούν κατά πολύ οι καθημερινές δυσκολίες στο σχολείο και στην προσωπική του ζωή.
Θεραπευτική προσέγγιση διαταραχής κινητικού συντονισμού από τον εργοθεραπευτή
Μόλις ολοκληρωθεί η εργοθεραπευτική εκτίμηση, ο εργοθεραπευτής θα σας ενημερώσει για το θεραπευτικό πρόγραμμα αποκατάστασης του κινητικού συντονισμού .
Που θα πρέπει να ακολουθήσει το παιδί σας, θα σας μιλήσει σχετικά με τη συχνότητα που χρειάζεται να βλέπει το παιδί μέσα στην εβδομάδα.
Στη συνέχεια, θα σας μιλήσει για τη θεραπευτική προσέγγιση που θα ακολουθήσει, θα κάνει ιεράρχηση των δυσκολιών.
Όπως αποτυπώνονται στο παιδί σας, θα σας αναλύσει τα θετικά του σημεία, αλλά και τις αδυναμίες του.
Θα σας παρουσιάσει το θεραπευτικό πλάνο εργοθεραπείας .
Θα σας ενημερώσει για τους πρώτους θεραπευτικούς στόχους που έχει επιλέξει για τη θεραπεία του παιδιού σας.
Ποια είναι τα θεραπευτικά μέσα και η θεραπεία της διαταραχής κινητικού συντονισμού;
Η επανεκπαίδευση του παιδιού σας στην εργοθεραπεία περιλαμβάνει ασκήσεις .
Για τη διαταραχή κινητικού συντονισμού που μπορεί να είναι κινητικές ασκήσεις και εκπαιδευτικά παιχνίδια αδρής και λεπτής κινητικότητας.
Ο εργοθεραπευτής μπορεί να βοηθήσει το παιδί σας να βελτιώσει την αδρή και λεπτή κινητικότητα, τον κινητικό συντονισμό (ρήψη, αποδοχή μπάλας).
Τις δεξιότητες σταθεροποίησης, στατική και δυναμική ισορροπία (άλματα δύο πόδια και όλο το σώμα)
Συγχρονισμός άλματος με κινήσεις χεριών (Πηδάω και χτυπάω παλαμάκια), αντίληψη χώρου, αντίληψη του σώματος κ.α.
Ο εργοθεραπευτής μπορεί να σας προτείνει νέες δραστηριότητες για την προσωπική φροντίδα του παιδιού σας.
Όπως ντύσιμο, κούμπωμα φερμουάρ κ.α., χωρίζοντάς τα σε βήματα, που θα διευκολύνουν τα παιδιά σας στο σπίτι και στο σχολείο.
Ο εργοθεραπευτής μπορεί να σας προτείνει νέες δραστηριότητες σχετικά με το .
Πως θα βοηθήσει το παιδί σας σε σχολικές δραστηριότητες, κόψιμο με ψαλίδι, χειρισμό του μολυβιού, διόρθωση της κακογραφίας– δυσγραφίας σε μεγαλύτερα παιδιά.
Ο εργοθεραπευτής μπορεί να σας προτείνει αθλητικές δραστηριότητες για τη διαταραχή κινητικού συντονισμού.
Κατάλληλες για τις δυνατότητες του παιδιού σας, ή αθλητικές δραστηριότητες .
Που θα συμβάλουν σε συνδυασμό με την εργοθεραπευτική παρέμβαση στη βελτίωση των δυσκολιών της διαταραχής κινητικού συντονισμού που παρουσιάζει το παιδί σας.
Ο εργοθεραπευτής, αφού έχει ξεκινήσει το δικό του πρόγραμμα, μπορεί να σας δείξει .
Πως να βοηθήσετε και εσείς το παιδί σας με περισσότερη εξάσκηση στο σπίτι τον ελεύθερο σας χρόνο.
Μπορεί να σας καθοδηγήσει σχετικά με το ποιες είναι οι καταλληλότερες δραστηριότητες για τη διαταραχή κινητικού συντονισμού.
Η σωστή ενημέρωση σχετικά με τη διαταραχή κινητικού συντονισμού θα σας βοηθήσει .
Να πάρετε σωστές αποφάσεις και να βοηθήσετε το παιδί σας αποτελεσματικά .
Να βελτιώσει τις ατομικές του επιδόσεις στον κινητικό τομέα ανάπτυξης
Στις δυσκολίες που μπορεί να παρουσιαστούν στο σχολείο και στη σχολική επιτυχία.
Τέλος, στις κοινωνικές του σχέσεις και την ένταξη του σε σχολικές και αθλητικές ομάδες.
Σχολική υποστήριξη για παιδιά προνηπίου– νηπίου με διαταραχή κινητικού συντονισμού
Είναι δύσκολη η διαφοροδιάγνωση μεταξύ κινητικής αναπτυξιακής καθυστέρησης και διαταραχής κινητικού συντονισμού από την ηλικία των 4 χρόνων.
Ωστόσο, στην καθημερινότητα συναντάμε πολλά προνήπια και νήπια που παρουσιάζουν παρόμοια συμπτώματα και δυσκολίες.
Όπως αυτές που συναντάμε σε διαγνωσμένα μεγαλύτερα παιδιά με αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού.
Η επιστημονικά επικρατέστερη άποψη είναι ότι βοηθάμε όλα τα παιδιά, ακόμα και αν δεν έχει γίνει οριστική διάγνωση και υπάρχει υποψία.
Ένα παιδί στο νήπιο και το προνήπιο με υποψία αναπτυξιακής διαταραχής κινητικού συντονισμού μπορεί να έχει δυσκολίες:
Σε κινητικές δραστηριότητες, ποιότητα κίνησης
Δυσκολία σε δραστηριότητες που περιλαμβάνουν σταθερότητα, στην ισορροπία και τον κινητικό συντονισμό των κινήσεων, τρέξιμο, πηδηματάκια, ισορροπία και παιχνίδια με μπάλα.
Δυσκολία στην εκμάθηση νέων κινητικών δραστηριοτήτων, ομαδικά κινητικά παιχνίδια (τα μήλα, μουσικές καρέκλες, κλέφτες και αστυνόμους)
Αντίληψη του σώματος, στην εικόνα σώματος, αμφίπλευρο κινητικό συντονισμό
Δυσκολίες σχετικά με την κίνηση στο χώρο, είναι ασυντόνιστη, με έλλειψη ρυθμού, συχνά σκοντάφτει πάνω σε πράγματα.
Δυσκολίες ή αδυναμία να κατανοήσει έννοιες, όπως στην ανάπτυξη πλευρίωσης (πλευρικής επικράτησης (δεξιού- αριστερού σε παιδιά νηπίου).
Στον οπτικοκινητικό συντονισμό, σε δραστηριότητες που απαιτούν ακρίβεια, σε δεξιότητες χειρισμού αντικειμένων με τα χέρια.
Δυσκολία με κατασκευαστικά παιχνίδια με τουβλάκια, παιχνίδια με κορδόνια, παιχνίδια οπτικής αντίληψης, παζλ.
Έχει ανώριμη λαβή του μολυβιού, έχει δυσκολία κατά το χρωμάτισμα μια ζωγραφιάς, στη δημιουργία σύνθεσης, στην ζωγραφική (μια οικογένεια, μια πόλη), στην αντιγραφή γεωμετρικών σχημάτων, στην αντιγραφή γραμμάτων.
Στη χρήση σχολικών εργαλείων
Δυσκολία στο χειρισμό εργαλείων χειροτεχνίας, όπως το κόψιμο με ψαλίδι, το στενσιλ, το συρραπτικό, ο χάρακας.
Στην ατομική προσωπική φροντίδα
Αδεξιότητα σε δραστηριότητες αυτοεξυπηρέτησης (ντύσιμο, πλύσιμο κ.ά.) και στη χρήση κουταλιού/πιρουνιού κατά τη διάρκεια του φαγητού, να δέσει κορδόνια, να σκουπιστεί σωστά, να κουμπώσει τα κουμπιά του, να ανεβάσει το φερμουάρ κ.α.
Στις εκτελεστικές λειτουργίες και την οργάνωση
Δυσκολίες στην οργάνωση και ολοκλήρωση μιας χειροτεχνίας ή μιας σύνθετης δραστηριότητας 3-4 βημάτων.
Θέλει επιτήρηση, παρότρυνση με οδηγίες για την ολοκλήρωση των εργασιών στην τάξη. Ξεχνά εύκολα εντολές 2-3 βημάτων.
Ζητά διευκρινιστικές πληροφορίες (μνήμη εργασίας).
Στη συγκέντρωση προσοχής
Διασπάται η προσοχή από εξωτερικά ερεθίσματα.
Χαζεύει, χρονοτριβεί, δεν έχει αίσθηση του χρόνου.
Προσωπικές δεξιότητες οργάνωσης
Είναι ακατάστατο, τσαπατσούλικο.
Χάνει, σκορπά τα πράγματά του.
Χάνει τη σειρά σε αυτό που κάνει.
Σχολική υποστήριξη για παιδιά δημοτικού με διαταραχή κινητικού συντονισμού
Τα παιδιά σχολικής ηλικίας με διαγνωσμένη διαταραχή μπορούν να αντιμετωπίσουν δυσκολίες στο σχολείο, μέσα στην τάξη την ώρα του μαθήματος .
Στην ατομική τους απόδοση σε συγκριμένα μαθήματα, αλλά και στη συνεργασία τους με τους συμμαθητές τους.
Ένα παιδί με διαγνωσμένη αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού μπορεί να έχει δυσκολίες:
Στη γραφή και το γράψιμο, συχνά έχει ανώριμη λαβή του μολυβιού, δυσκολία στην αντιγραφή κειμένων.
Στη χρήση εργαλείων (χάρακες, διαβήτες, συρραπτικά) και υλικών (κόλλες, αυτοκόλλητη ταινία) για καλλιτεχνικές δραστηριότητες, χειροτεχνίες ή πειράματα.
Πιθανώς να έχουν δυσκολία στη μνήμη εργασίας (να μη θυμούνται τι πρέπει να κάνουν).
Στις εκτελεστικές λειτουργίες (να μην ακολουθούν εντολές δυο τριών βημάτων, να μην ολοκληρώνουν μια σχολική εργασία μόνα τους χωρίς επίβλεψη).
Συχνά έχουν δυσκολία να ενταθούν στα αυτοσχέδια σχολικά ομαδικά αθλήματα (ποδόσφαιρο ).
Συχνά δεν είναι αποδεκτοί τόσο από τους συμμαθητές τους, όσο και από τα ίδια τα παιδιά, δεν επιθυμούν να συμμετέχουν).
Επίσης, έχουν δυσκολία να ενταθούν γενικά σε αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου.
Οι κακές σχέσεις μεταξύ συμμαθητών και δραστηριοτήτων μπορεί να δυσκολέψει την κοινωνικοποίηση ή την προσαρμογή των παιδιών με διαταραχή κινητικού συντονισμού.
Το πρώτο βήμα, για τους γονείς είναι να δημιουργήσουν μια θετική σχέση και επικοινωνία με το σχολείο του παιδιού και το δάσκαλο.
Όταν έχετε μια καλή σχέση, είναι ευκολότερο για εσάς να μιλήσετε με τους δασκάλους για τη διαταραχή κινητικού συντονισμού του παιδιού σας.
Να τους ενημερώσετε σχετικά με τις δυσκολίες του και να συζητήσετε πως μπορούν να βοηθήσουν το παιδί σας μαθησιακά στη σχολική επίδοση και στην κοινωνικοποίηση.
Ενημερώνοντας έγκαιρα και σωστά το δάσκαλο, βοηθάτε να καταλάβει τις δυσκολίες της διαταραχής του παιδιού σας .
Τον βοηθάτε να έχει μια αντικειμενική πλήρη εικόνα αποφεύγοντας τις ταμπέλες και τις παρανοήσεις .
Σχετικά με τις μαθησιακές του επιδόσεις, αλλά και τη συμπεριφορά του μέσα και έξω από την τάξη.
Συμπληρωματικές ενέργειες που μπορείτε να κάνετε στο σχολείο του παιδιού σας
Υπάρχουν επίσης μερικά πρακτικά βήματα που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε τη συνεργασία με το σχολείο
Για να υποστηρίξετε καλύτερα τη μάθηση του παιδιού σας και να το βοηθήσετε να ξεπεράσει τις δυσκολίες:
Ρωτήστε το διευθυντή του σχολείου αν υπάρχει η δυνατότητα να παρέχει το σχολείο υπηρεσία ενισχυτικής διδασκαλίας
Για το παιδί σας στο σχολείο. Ορισμένα σχολεία έχουν παιδοψυχολόγο και υπηρεσίες ειδικής αγωγής.
Συζητήστε με τον εκπαιδευτικό του παιδιού σας για ένα ατομικό πρόγραμμα εκπαίδευσης.
Ώστε να διευκολύνετε τη μαθησιακή εξέλιξη του παιδιού σας και πιθανές προσαρμογές που μπορεί να γίνουν μέσα στην τάξη.
Ενημερώστε τον εκπαιδευτικό του παιδιού σας .
Σχετικά με ειδικές μαθησιακές τεχνικές και χειρισμούς που έχετε δοκιμάσει μέχρι τώρα στο παιδί σας και γνωρίζετε ότι λειτουργούν και το βοηθούν.
Για παράδειγμα, μπορείτε να ενημερώσετε τον εκπαιδευτικό
Ότι το παιδί σας μαθαίνει καλύτερα με τη χρήση υπογράμμισης ή με κάρτες φωτογραφιών, εικόνων, σχεδιασμένων απεικονίσεων βήμα προς βήμα.
Συζητήστε με τον εκπαιδευτικό σχετικά με ειδικές μαθησιακές διευκολύνσεις μέσα στην τάξη που μπορεί να λειτουργήσουν για το παιδί σας.
Για παράδειγμα, εάν το παιδί σας δυσκολεύεται ή είναι αργό στο γράψιμο.
Ο εκπαιδευτικός μπορεί να του δώσει επιπλέον χρόνο στην τάξη, για να μπορεί να ολοκληρώσει την εργασία του.
Το παιδί σας μπορεί επίσης, να είναι ευκολότερο να χρησιμοποιεί ένα πληκτρολόγιο στην τάξη, παρά να γράφει σε χαρτί.
Ποια είναι η αιτιολογία της αναπτυξιακής διαταραχής του κινητικού συντονισμού ;
Δε γνωρίζουμε τι προκαλεί αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού.
Ορισμένοι ειδικοί πιστεύουν ότι μπορεί να υπάρχουν προβλήματα στον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλος σχεδιάζει πως να κινηθεί
Στον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλος στέλνει μηνύματα στο σώμα.
Οι επιστήμονες εργάζονται καθημερινά για να μάθουν περισσότερα για τα αίτια της διαταραχής του κινητικού συντονισμού, απαιτείται όμως ακόμα περισσότερη έρευνα.
Αθλητικές δραστηριότητες, φυσική κατάσταση σε παιδιά με διαταραχή κινητικού συντονισμού
Τα παιδιά και οι έφηβοι με αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού συχνά αποφεύγουν τις σωματικές δραστηριότητες.
Επειδή βιώνουν την αποτυχία και νιώθουν ότι δεν είναι «καλοί» σε σωματικές δραστηριότητες, όπως γυμναστική, πεζοπορία, κινητικά παιχνίδια κ.α.
Αυτό σημαίνει ότι είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν προβλήματα υγείας, λόγω της έλλειψης γυμναστικής, όπως για παράδειγμα παιδική κι εφηβική παχυσαρκία.
Αθλήματα, σωματική άσκηση, γυμναστική, σε παιδιά με διαταραχή κινητικού συντονισμού
Τα ατομικά αθλήματα, είναι ευκολότερα από τα ομαδικά αθλήματα.
Οι γονείς και οι ειδικοί βοηθούν τα παιδιά να δοκιμάσουν σε ένα ατομικό άθλημα, ώστε να βρουν ποιο είναι το καταλληλότερο για το επίπεδο των ικανοτήτων τους.
Συναισθηματικές διαταραχές, άγχος, κατάθλιψη και διαταραχή του κινητικού συντονισμού
Η διαταραχή του κινητικού συντονισμού συχνά δημιουργεί στα παιδιά τους έφηβους λόγω των συχνών αποτυχιών παιδικό άγχος και εφηβική κατάθλιψη.