Ανάγνωση και συλλαβισμός αρχίζει στο νηπιαγωγείο πραγματικά τις βάσεις για το συλλαβισμός τις μαθαίνει ένα παιδί στο νήπιο.
Η ανάγνωση είναι μια σημαντική δεξιότητα που αρχίζει να διδάσκεται αρχικά στο νήπιο και είναι βασική μαθησιακή δεξιότητα στο σχολείο.
Κανένα παιδί δεν μπορεί να μάθει ανάγνωση, αν προηγουμένως, δεν την έχει διδαχτεί Σύμφωνα με την Τάφα (1995), η ανάγνωση είναι η ικανότητα του ατόμου να κατανοεί τις σκέψεις και τα συναισθήματα των άλλων μέσω ενός κειμένου (Pumfrey,1991).
Δηλαδή, να μπορεί το άτομο αυτό να ερμηνεύει το συμβολικό σύστημα του γραπτού λόγου με σκοπό να αποσπάσει το εννοιολογικό του περιεχόμενο (Πόρποδας,1983).
Η ανάγνωση είναι μια σύνθετη γνωστική λειτουργία που απαιτεί οπτική αντίληψη, ακουστική αντίληψη και κινητικές ικανότητες, ώστε να μπορέσει το άτομο να αναγνωρίσει τα σύμβολα και τις λέξεις.
Ανάγνωση και συλλαβισμός αρχίζει στο νηπιαγωγείο το παιδί μαθαίνει
Να τα συνδυάσει με τους κατάλληλους ήχους και να προσδώσει σε αυτά έννοιες που προέρχονται από προηγούμενες εμπειρίες (DES,1972), που έχει κατανοήσει στο νηπιαγωγείο.
Η προ-ανάγνωση είναι ένα από τα σημαντικότερα και σύγχρονα θέματα της σχολικής ετοιμότητας.
Είναι γνωστό πως η σωστή ομιλία και η καθαρότητα στον λόγο βοηθάει, στηρίζει και προκαλεί την ανάγνωση.
Σύμφωνα με τον κ. Στέλιο Μαντούδη, Αναπτυξιακό Εργοθεραπευτή, η παιδαγωγός πρέπει να δημιουργήσει όλες τις εκπαιδευτικές ευκαιρίες για να μπορέσει το παιδί να αποκτήσει την τεχνική της προ ανάγνωσης.
με την βοήθεια κατάλληλων δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο.
Η συμβουλή του ειδικού σχετικά με την πρώιμο συλλαβισμό και την ανάγνωση
Πολύ συχνά οι γονείς θεωρούν ότι τα παιδιά θα πρέπει να αρχίσουν να διαβάζουν μόλις μπουν στο δημοτικό.
Αυτό είναι αλήθεια αλλά δεν θα είναι πρόβλημα αν κάποιος γονιός προετοιμάσει το παιδί του από το νήπιο.
Η σχολική ετοιμότητα στην προ-ανάγνωση θα το βοήσει στο δημοτικό σχολείο.
Ανάγνωση και συλλαβισμός και μαθησιακές δυσκολίες .
Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες αντιμετωπίζουν συχνά παρουσιάζουν δυσκολία στην ανάγνωση.
Πρακτικά δεν μπορούν να αποκωδικοποιούν τα γράμματα, δεν ταυτίζουν σωστά τα φωνήματα, δηλαδή τους ήχους των γραμμάτων με τα γραφήματα.
Έχουν αργό συλλαβιστικό διάβασμα και πολύ συχνά κατά την ανάγνωση κάνουν λάθη:
Φωνολογικά λάθη
Παραλείψεις λέξεων
Αντικαταστάσεις λέξεων
Προσθήκες λέξεων
Άλλες δυσκολίες ανάγνωσης είναι η προσωδία, δηλαδή η αλλαγή του τόνου της φωνής σύμφωνα με το νόημα του κειμένου.
Ο καλός ρυθμός, δηλαδή ανάγνωση χωρίς παύσεις με συνεχή ροή του λόγου στην κατάλληλη ταχύτητα και η ακρίβεια, δηλαδή η σωστή αναγνώριση των γραφημάτων και μετατροπή τους στα αντίστοιχα φωνήματα.
Τα παιδιά που εξασκεί στην ανάγνωση και στο διάβασμα κείμενων αλλά δεν έχουν κατορθώσει να κατακτήσουν αυτή την μαθησιακή δεξιότητα πιθανά να έχουν κάποια μορφή μαθησιακής δυσκολίας ή δυσλεξία .
Παρακολουθείστε ένα σχετικό βίντεο
Πως Πρέπει Να Διαβάζει ‘Ένα Παιδί Στην Α’ Δημοτικού
Διαβάστε, μιλήστε, κάντε ερωτήσεις
Πιθανότατα θα έχετε πολλές ερωτήσεις σχετικά με το συλλαβισμό και την ανάγνωση σε ένα παιδί .
Για εξατομικευμένες συμβουλές μπορείτε να τηλεφωνήσετε στο κέντρο μας στο 2017488269
Αυτή η γραμμή επικοινωνίας είναι διαθέσιμη κάθε εργάσιμη μέρα