Οι 4 τύποι μαθητών κίνητρα μάθησης πως μπορεί ο γονέας να ενισχύσει τις επιδόσεις του ;
Το επάγγελμα μαθητής στις σημερινές μέρες θα λέγαμε ότι είναι ένα απαιτητικό και δύσκολο επάγγελμα.
Πραγματικά ο σύγχρονος Έλληνας μαθητής έχει να αντιμετωπίσει ένα βαρύ πρόγραμμα.
Με αρκετές ώρες στο σχολείο, επιστροφή στο σπίτι για διάβασμα, επιπλέον φροντιστήρια κ.α.
Είναι αρκετά συνηθισμένο στα μέσα της σχολικής χρονιάς να παρατηρείτε μία κάμψη, κούραση από τους μαθητές.
Οι γονείς χρειάζεται να ενθαρρύνουν τα παιδιά ώστε να μπορέσουν να ολοκληρώσουν τη σχολική χρονιά με επιτυχία.
Κάθε παιδί όμως έχει τα δικά του εσωτερικά κίνητρα για να καταβάλλει περισσότερη προσπάθεια.
Ανάλογα με τον χαρακτήρα και την ιδιοσυγκρασία του αλλά και το μαθητικό του προφίλ.
Έχουμε 4 τύποι μαθητών κίνητρα μάθησης που ο κάθε ένας χρειάζεται διαφορετικό τρόπο ενθάρρυνσης και ώθησης.
Άριστος μαθητής 17-20
• Είναι υπερήφανος, δεν θέλει να χάσει την καλή εικόνα
• Είναι αποτελεσματικός σε αυτό που κάνει
Προφίλ:
• Είναι τακτικός, οργανωτικός, μεθοδικός
• Είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του
Πως ενισχύεις ένα καλό μαθητή:
• Θέλει να του μιλάς περισσότερο – κατανόηση
• Του υπενθυμίζεις τους στόχους – μελλοντική επιβράβευση
Ποια είναι η καλύτερη ώρα για μελέτη:
Ο άριστος μαθητής είναι επιμελής και γνωρίζει πότε πρέπει να κάτσει να διαβάσει.
Δεν χρειάζεται ο γονέας να επέμβει στη διαμόρφωση του προγράμματος του
Σταθερός- καλός μαθητής 15-17
• Δεν επιτρέπει στον εαυτό του να ξεφύγει
• Είναι αξιόπιστος στην συμπεριφορά
• Αυτοελέγχει τον εαυτό του
Προφίλ:
•Φοβάται την αποτυχία
Πως ενισχύεις τον σταθερό μαθητή:
• Του υπενθυμίζεις τον κίνδυνο για αποτυχία
• Τον κινητοποιείς για προσπάθεια
• Τον ενισχύουμε εάν χρειαστεί (ιδιαίτερα)
Ποια είναι η καλύτερη ώρα για μελέτη:
Χρειάζεται παρότρυνση-υπενθύμιση γιατί πολλές φορές μπορεί να μην είναι πολύ συνεπής.
Αφότου επιστρέψει από το σχολείο μία ώρα μετά είναι μία καλή ώρα να ξεκινήσει την μελέτη.
Μέτριος μαθητής 12-15
• Είναι αιθεροβάμων – θεωρεί ότι όλα θα πάνε καλά
• Υπολογίζει πάντα καλύτερη απόδοση από αυτή που έχει
Προφίλ:
• Δεν θέλει να ζορίσει τον εαυτό του – Φυγόπονος
• Συχνά κρύβει μαθήματα, λέει ψέματα
• Δεν έχει στόχους- δεν είναι φιλόδοξος
Πως ενισχύεις τον μέτριο μαθητή:
• Χρειάζεται στενή επιτήρηση (όχι τηλεόραση, κινητά, tablet)
• Καθημερινός έλεγχος του τι έχει διαβάσει
• Επιβράβευση μόνο μετά από κάθε καλή προσπάθεια
Ποια είναι η καλύτερη ώρα για μελέτη:
Καλό είναι να ξεκινήσει αμέσως μόλις γυρίσει από το σχολείο γιατί εάν αφήσει μεγάλο κενό .
Συχνά βρίσκει δικαιολογίες ώστε να διακόψει και να σταματήσει το διάβασμα.
Αδιάφορος μαθητής
• Δεν έχει στόχους και κίνητρα για μάθηση
• Αρνητικά συναισθήματα για το σχολείο
• Είναι εγωκεντρικός και δύσκολα μπαίνει στη θέση του άλλου
Προφίλ:
• Δεν πάει φροντιστήριο
• Δεν συνεργάζεται για διάβασμα
• Εκβιάζει και κάνει συχνά καυγάδες
• Δεν γνωρίζει το πρόγραμμα που έχει
• Έχει συνήθως κακή εικόνα μέσα στην τάξη
Πως ενισχύεις τον μέτριο μαθητή:
• Συστηματική προσέγγιση
• Πολύ στενά όρια και επιτήρηση
• Επιβράβευση σε απόλυτη επιτυχία
• Παρακολούθηση από κάποιον Ειδικό
Ποια είναι η καλύτερη ώρα για μελέτη:
Δεν υπάρχει κάποια ώρα που θα είναι καλύτερη για τη μελέτη του.
Αυτός που θα τον επιτηρεί θα ορίσει και το πρόγραμμα του.
Διαβάστε σχετικά με τους 4 τύποι μαθητών κίνητρα μάθησης
Σχολική μελέτη σε παιδιά με ΔΕΠ-Υ
Οι μαθησιακές δυσκολίες προλαμβάνονται
Τύποι μάθησης παιδία και μαθησιακές δυσκολίες
Μαθησιακές δυσκολίες
Μαθησιακή Εκτίμηση
Όσο περισσότερα μαθαίνετε για τους τύπους της μάθησης τόσο το καλύτερο.
Μιλήστε, κάντε ερωτήσεις
Εάν το παιδί σας έχει χαμηλά κίνητρα για μάθηση πιθανότατα θα έχετε πολλές ερωτήσεις.
Για εξατομικευμένες συμβουλές μπορείτε να τηλεφωνήσετε στο κέντρο μας στο 2017488269
Αυτή η γραμμή επικοινωνίας είναι διαθέσιμη κάθε εργάσιμη μέρα
Γνωρίστε μας από κοντά!!
Εάν πιστεύεται ότι χρειάζεστε να δείτε από κοντά ένα ειδικό για να μιλήσετε .
Κλείστε ραντεβού για να επισκεφθείτε τον ειδικό ανάπτυξης .
Δείτε ένα σχετικό βίντεο μπορεί να σας ενδιαφέρει!!
Βοηθήστε Το Παιδί Σου Να Μην Βαριέται Το Διάβασμα